انسیه شاه حسینی: هنرمندان علاقمند بسیاری بی‌حامی مانده‌اند

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۸:۴۸:۴۲
کد خبر: ۶۱۰۴۴
انسیه شاه حسینی: هنرمندان علاقمند بسیاری بی‌حامی مانده‌اند
انسیه شاه حسینی معتقد است فارغ از تولید آثار سفارشی هنرمندان بسیاری با انگیزه های بالا علاقمند به فعالیت در حوزه هنر مقاومت هستند؛ هنرمندانی که بی حامی مانده اند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در گفتگو با روابط عمومی دومین جشنواره هنر مقاومت، در تعریف هنر مقاومت اظهار کرد: هر هنری که انسان را برای گرفتن حقش وادار به مبارزه در راه هدف مقدس کند هنر مقاومت به حساب می آید که این شامل دفاع و مطالبه حق مظلوم نیز می شود.

وی درباره امکانات و حداقل های لازم برای تولید یک اثر هنری با ویژگی های یاد شده تصریح کرد: این امر به انگیزه هنرمند بستگی دارد. اگر انگیزه‌ای که او را به گفتن حرفی تشویق می‌کند قوی باشد، بی شک زیباترین آثار پدید آمده و به دست مخاطبان می‌رسند. و در مقابل اگر هنرمندی بدون داشتن انگیزه و علاقه شخصی و به خواست و سفارش کسانی به تولید اثری در حوزه هنر مقاومت ترغیب شود، نتیجه بدست آمده مطلوب نخواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی پنالتی در زمینه حمایت و نقش مسوولین در شکل گیری آثار فاخر و ارزشمند بیان کرد: اگر حمایت از مرحله حرف به عمل درآید بسیار خوب و مطلوب همگان است. بی شک داشتن حامی، باعث بوجود آمدن شوق و علاقه در کسانی می شود که آمادگی و قصد انجام کار در حوزه هنر مقاومت دارند و انگیزه آنان را دو چندان خواهد کرد، چرا که بسیاری از هنرمندان بدون آنکه این امر به آن ها سفارش شود، انگیزه کافی برای کار را دارند اما بی حامی ماندنشان به توقف کار آن ها می انجامد و باعث می شود دنبال کارهای دیگری بروند.

شاه حسینی تصریح کرد: برای مثال هنرمندی که مایل به انجام این کار است اما تهیه کننده ای برای به انجام رسیدنش ندارد و تمام تیرهایش به سنگ می‌خورند، دنبال کار خانوادگی یا اثری می رود که تهیه کننده داشته باشد، اما کافی است از وجود حمایت گر و تهیه کننده مطمئن باشد و از او دستگیری شود، در این صورت، فارغ از هنر سفارشی، تعداد بسیاری از افراد را خواهید دید که به فعالیت در این عرصه روی خواهند آورد.

انسیه شاه حسینی هم اکنون پروانه ساخت فیلم تازه اش «زیباتر از زندگی» درباره زندگی شهید علم الهدی را دریافت کرده و به زودی ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی روایت، آذر ماه سال جاری همزمان در تهران و سایر استان های کشور برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های اجرایی و اخبار دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.resistart.ir مراجعه فرمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز