در نشست فیلم «اینجا بدون من»

معتمدآریا: اصرار دارم شخصیت‌های خاص را بازی کنم نه حرف خاصی بزنم

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۰۷:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۵۰
معتمدآریا: اصرار دارم شخصیت‌های خاص را بازی کنم نه حرف خاصی بزنم
بازیگر «اینجا بدون من» گفت: اصرار دارم شخصیت‌های خاص را بازی کنم نه اینکه حرف خاصی بزنم، چون شخصیت‌های تازه حرف‌های تازه نیز برای ارائه دارند.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی امروز با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر این فیلم برگزار شد.

در این نشست، فاطمه معتمد آریا درباره وجود برخی مشکلات برای هنرمندان، گفت: مشکلات و محدودیت ها مربوط به کار من نمی شود، من تنها مجری موقعیت هستم.من کار فرهنگی می کنم و تمام ابزارم نیز روح و روانم است درکارم تلاش می‌کنم به ساختن زیبایی ها بپردازم، چیزی که در جهان امروز کم پیدا می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «اینجا بدون من» با انتقاد از اینکه متاسفانه جامعه امروز خاصیت های بومی و ملی خود را به دست فراموشی سپرده، عنوان کرد: ما در حال از دست دادن خاصیت‌های بومی و ملی خود هستیم، در جامعه ما پزشک، هنرمند، مهندس و ... همه به شیوه خاصی که تقلیدی کورکورانه است رفتار می کنند. با توجه به چنین شرایطی اگر اعتراض یک هنرمند را نسبت به وضعیت موجود بگیرند، دیگر هنرمند نیست. هنرمند در هیچ شرایطی فرمانبرداری نمی کند.



معتمد آریا درباره چگونگی پذیرش نقش مادر در فیلم «اینجا بدون من» گفت:‌ فیلم در آخرین مراحل پیش‌تولید به من پیشنهاد شد. در دفعه اول به دلیل مشغله کاری نتوانستم با گروه همکاری کنم. اما پس از اینکه متوجه شدم تهیه کننده کار آقای سعدی هستند، به دلیل تجربه خوبی که در کار «گیلانه» داشتم با آقای سعدی به این نتیجه رسیدیم که آنها کار را کمی دیرتر آغاز کنند و من هم کمی زودتر به گروه ملحق شوم.

بازیگر فیلم سینمایی «روسری آبی» با بیان اینکه ایرانیزه شدن فیلم «اینجا بدون من» بسیار خوب در آمده، بیان کرد: فیلمنامه «اینجا بدون من» که براساس نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای نوشته تنسی ولیامز به نگارش در آمده به خوبی توانسته با شرایط جامعه امروز ایران تطبیق پیدا کند و به جزء وجود سناریو خوب، حضور کارگردان اثر نیز که فردی خلاق است، برای پذیرفتن نقش مادر برای من بسیار تاثیرگذار بود. سال‌ها به دنبال کار با کارگردان جوانی بودم که خوشبختانه این شرایط به بهترین وجه به وجود آمد.

بازیگر فیلم سینمایی «عینک دودی» با تاکید براینکه پیش از شروع فیلمبرداری باید تصویر روشنی از نقش برای خود داشته باشم، اظهار کرد: باید پیش از شروع فیلمبرداری فرصت گفتگو با کارگردان را داشته باشم تا بتوانیم به نتایج قابل قبولی برسم؛ اما در این کار فرصت بسیار کم بود؛ به همین دلیل کار در ابتدا با سختی‌هایی همراه شد، چون آشنایی دقیقی با ذهنیت کارگردان نداشتم و کارگردان هم چندان توضیحی پیرامون نقش ارایه نمی‌کردند؛ اما بعد از مدتی این اطمینان به وجود آمد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شیوه کار من سرسپردگی به کار است؛ چون احساس می‌کنم من تجلی دهنده اندیشه‌های فیلمساز هستم و اتفاقات جلوی دوربین نیزحاصل گفت و شنودهای پیش از فیلمبرداری است.

معتمد آریا در مورد همکاری با بازیگران جوان در فیلم گفت: تلاش کردیم همه با هم کار را پیش ببریم؛ خوشبختانه بازیگرانی که با آنها کار کردم به لحاظ حرفه‌ای به نسل من نزدیکتر بودند تا به نسل خودشان.

بازیگر فیلم سینمایی«ریحانه» با بیان اینکه دوست ندارم به صورت فردی در کار دیده شوم، یادآور شد: دوست ندارم به صورت فردی در کار دیده شوم و فکر نمی کنم با بیشتر دیده شدن اثر بهتری را به نمایش می گذارم؛ بلکه با همسان دیده شدن، اثر می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب داشته باشد.

معتمد آریا ادامه داد: مادری که در این فیلم نقش آن را بازی کردند با سایر نقش هایم متفاوت است، این مادر به دلیل عشق به دخترش دچار توهم است و تلاش می کند همه کاستی های او را خوب جلوه دهد. با وجود اینکه من ترجیح می دهم در کارهایم دیالوگ کمتر باشد چون نگارش دیالوگ صحیح در ایران سخت است اما در این اثر تمامی دیالوگ‌ها فوق العاده و به جا به کار رفته بود.

بازیگر فیلم سینمایی «کلاه قرمزی» افزود:‌ خوشبختانه تکلیف کارگردان با اثر مشخص بود و پیشنهاداتی که ارائه می کردیم، اگر منطبق بر نگاه کارگردان بود، مورد قبول واقع می شد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «آشپزباشی» با تاکید براینکه علاقه‌مند بازی در نقش‌های خاص هستم اظهار کرد: در کار اصرار دارم شخصیت‌های خاص را بازی کنم نه اینکه حرف خاصی بزنم، چون شخصیت‌های تازه حرف‌های تازه نیز برای ارائه دارند.

معتمد آریا با انتقاد از نوع گویش در سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه چارچوب و نگاه مشخصی در سینما وجود ندارد و من از محدودیتی که در بعضی موارد وجود ندارد، رنج می برم. در سینما و تلویزیون برخی از گویش‌ها بسیار مبتذل است. این‌که آدم‌ها برای کار فرهنگیشان احترام قائل نیستند، مرا آزار می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز