مهدی هاشمی با چهار فیلم در فجر ۲۹

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۱:۴۱:۰۰
کد خبر: ۷۹۰۵
مهدی هاشمی با چهار فیلم در فجر ۲۹
مهدی هاشمی امسال با فیلم‌های ˝آقایوسف˝ (علی رفیعی)، ˝نسیان˝ (احمدرضا معتمدی)، ˝خانه پدری˝ (کیانوش عیاری) و ˝مصائب چارلی˝ (علی‌رضا سعادت‌نیا) در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و یکی از شانس‌های دریافت سیمرغ محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، مهدی هاشمی امسال با فیلم‌های "آقایوسف" (علی رفیعی)، "نسیان" (احمدرضا معتمدی)، "خانه پدری" (کیانوش عیاری) و "مصائب چارلی" (علی‌رضا سعادت‌نیا) در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. بازیگری که سال گذشته بازی به یادماندش در فیلم سینمایی "هیچ" در ذهن باقی مانده است و شاید اگر این فیلم از بخش مسابقه سینمای ایران خارج نمی‌شد یکی از گزینه‌های دریافت سیمرغ بازیگری سال گذشته بود.

مهدی هاشمی برعکس چند سال‌ گذشته که در سینما کمتر فعال بود و بیشترین تمرکز خود را بر روی سریال "روزگار قریب" کیانوش عیاری گذاشته بود امسال با چهار فیلم در چهار نقش متفاوت در جشنواره حضور دارد. در فیلم "آقایوسف" نقش یک کارگر ساده را ایفا می‌کند که در خانه‌ مردم به کارگری مشغول و دچار روزمرگی می‌شود، در فیلم "نسیان" نقش پدری را بازی می‌کند که در اثر حادثه‌ای به بیماری فراموشی مبتلا می‌شود و پس از سال‌ها به خانه باز می‌گردد و دچار مسایلی می‌شود همچنین در فیلم "خانه پدری" شخصیت حشمت 70 ساله را ایفا می‌کند که جوانی این شخصیت را برادرش ناصر هاشمی ایفا کرده و در "مصائب چارلی" نیز نقش یک دوره‌گرد را بازی می‌کند. وی با چهار فیلم یکی از نامزدهای دریافت سیمرغ به حساب می‌آید.

هاشمی اولین بازی سینمایی خود را در  نخستین فیلم خسرو سینایی به نام "زنده باد" آغاز کرد و بیش از20 فیلم سینمایی را در کارنامه دارد، بازی در نقش سلطان در سریال "سلطان و شبان" از وی چهره‌ای به یادمادنی ساخت، وی همچنین برای فیلم "دو فیلم با یک بلیت" سیمرغ بازیگری را از نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

"آقایوسف"
در خلاصه داستان این فیلم با مضمونی اجتماعی آمده آقا یوسف، بازنشسته، از پنج سال پیش پنهان از چشم دخترش در خانه‌های مردم کار می‌کند. حوادثی که در این خانه‌ها، به ویژه در دومین خانه رخ می‌دهد، مستقیماً به او ربط پیدا می‌کند و زندگی او را دگرگون می‌سازد...

مهدی هاشمی، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی، لادن مستوفی، مریم سعادت، سهیلا رضوی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات، داریوش موفق، رویا میرعلمی، ملیکا پارسا، مینا خسروانی و صابر ابر بازیگران اصلی دومین فیلم بلند رفیعی هستند.

"خانه پدری"
"خانه پدری" داستانی اجتماعی دارد كه وقایع آن از 1310 آغاز می‌شود و تا امروز ادامه می‌یابد.
مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی، حسین فلاح و ... بازیگران اصلی "خانه پدری" هستند.

"نسیان"
مهدی هاشمی در کنار فرامرز قریبیان، مهتاب کرامتی، مهران احمدی،حمید ابراهیمی، داود فتحعلی‌بیگی، شاه علی سرخانی، هدا ناصح، حسن محمدی غمخوار، تارا رحمتی، یگانه عمروانی در "نسیان" به ایفای نقش پرداخته است.
داستان "نسیان" که فیلمنامه آن را معتمدی نوشته درباره مردی است که طی تصادفی، دچار فراموشی می‌شود.

"مصائب چارلی"
داستان فیلم "مصائب چارلی" درباره یک نفت فروش دوره گرد است که پس از مدتی یک آپارات می‌خرد و سینمای سیار راه می‌اندازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز