دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد

آمادگی همکاری رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با جشنوار فیلم کیش

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۵:۴۳:۰۰
کد خبر: ۸۱۷۶
آمادگی همکاری رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با جشنوار فیلم کیش
نشست مشترک دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم کیش با دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی به منظور گسترش تعاملات فرهنگی و تلویزیونی در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کیش با حضور جمعی از اعضای برگزاری جشنواره برپا شد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، دراین نشست دبیر جشنواره فیلم کیش با تشریح ابعاد برگزاری این جشنواره در گستره کشورهای منطقه و برنامه‌ریزی برای حضور گسترده هنرمندان فیلمسازان و سینماگران 33 کشور منطقه عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کیش به همت مرکز امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب بخش‌های ملی و بین‌الملل شامل فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند، فیلمنامه نویسی، تولید فیلم‌های کوتاه و بزرگداشت‌ها و نشست‌های تخصصی اردیبهشت سال آینده در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با شعار "میراث مشترک، آینده مشترک" با هدف گسترش تعاملات فرهنگی و سینمایی در منطقه و برنامه ریزی برای شناسایی ظرفیت‌های موجود فرهنگی در این کشورها طراحی شده و فرصت‌های خوبی را به دلیل مشترکات دینی، آئینی و آرمانی و ریشه های فرهنگی مشترک ایجاد می‌کند.

دبیر جشنواره فیلم کیش با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم کیش سرآغازی خواهد بود برای توجه جدی تر در جهت ایجاد مناسبات تازه میان هنرمندان و مدیران فرهنگی و سینمایی کشورهای همجوار و منطقه و قطع به یقین، فضای مناسبی را برای رونق سینمای ایران و سایر کشورها و نیز، دستیابی به اکران و بازارهای منطقه فراهم می آورد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی كریمیان دبیرکل اتحادیه تلویزیون‌های کشورهای اسلامی درادامه تصریح كرد: هم ‌اكنون اتحادیه دربرگیرنده بیش از 200 شبكه و مؤسسه رسانه‌ای از 30 كشور جهان است كه در مقایسه با اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌هایی كه در جهان وجود دارد، از نظر گستره جغرافیایی، تنها اتحادیه‌ای است كه در همه قاره‌ها عضو دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های رادیو و تلویزیونی دنیا بر اساس زبان شكل گرفته است؛ اما اتحادیه رادیو و تلویزیون‌‌های اسلامی، یك اتحادیه كاملاً بین‌المللی است كه از تمامی كشورهای جهان در آن عضویت دارند و مهم‌ترین نقطه اشتراك بین اعضای اتحادیه اعتقاد آنان اسلام است.

کریمیان دعوت از شخصیت‌های برجسته‌ جهان اسلام در برنامه‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های اتحادیه دانست و گفت: توجه جدی به مسائل مهم جهان اسلام و برخورد فعال با حوادث و اتفاقات جهان اسلام و بسیج امكانات اعضا برای دفاع از مصالح و مقدسات جهان اسلام مانند مناسبت‌های نهضت حسینی(ع)، دهه فجر، هفته وحدت، روز قدس، حمله به ناوگان آزادی، محكوم‌كردن توهین به قرآن و حمایت از سیل‌زدگان پاكستان دارد و در این مسیر از طرح‌ها و اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای از قبیل جشنواره بین‌المللی فیلم کیش حمایت می‌کند.

جشنواره بین المللی فیلم کیش از 4 تا 8 اردیبهشت سال آینده به همت مرکزامور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز