جواد شمقدری:

بودجه وزارت ارشاد یک سوم هزینه ساخت تونل توحید است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۹:۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۳۰۰
بودجه وزارت ارشاد یک سوم هزینه ساخت تونل توحید است
معاون امور سینمایی گفت: متأسفانه بودجه وزارت ارشاد یک سوم سرمایه‌ای است که برای تونل توحید هزینه شده است در حالی‌که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای شود.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه رادیو ایران گفت: جشنواره بیست و نهم فیلم فجر با همه جشنواره‌های دوره‌های گذشته به دلیل حجم فیلم‌های ارسال شده متفاوت است، به طوری که در این جشنواره، 35 فیلم دارای استانداردهای لازم برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران را دارا هستند که ما متاسفانه تنها بین 20 تا 25 فیلم را می‌توانیم برای این بخش انتخاب کنیم.

وی به حضور نسل‌های متفاوت در جشنواره اشاره کرد و گفت: می توان 80 درصد جشنواره بیست و نهم فجر را محصول معاونت سینمای جدید دانست، ما نسبت به سال‌های قبل چند گام به پیش رفته‌ایم.

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد بخش بین‌المللی جشنواره را مطابق استانداردهای جهانی دانست و عنوان کرد: تنها تفاوت جشنواره‌هایی مانند کن و برلین، اولین نمایش فیلم در این گونه جشنواره‌ها است که ما متاسفانه این امر را نتوانسته‌ایم محقق کنیم اما بقیه استانداردها را برای بین‌المللی بودن رعایت کرده‌ایم.

وی افزود: اما با این وجود حضور بازیگران و فیلمسازان مطرح هالیوودی نمی‌تواند ابعاد بین‌المللی جشنواره را تقویت کند.

شمقدری با بیان اینکه محتوا و کیفیت فیلم‌هایی که برای بخش بین‌الملل انتخاب می‌شود باید متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی باشد، گفت: باید فیلم‌هایی در جشنواره انتخاب شود که در راستای فرهنگ و جامعه ایران قابل پذیرش باشد.

وی همچنین درباره رویکرد و سیاست‌های جشنواره گفت: ما تلاش کردیم در این دوره جشنواره بخشی از آثار روشنفکری که در جهان بایکوت شده‌اند را دعوت کنیم و پیش بینی می کنیم از 200 مهمان خارجی که به جشنواره دعوت شده‌اند 40 نفر در این رویداد حضور داشته باشند.

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ در جامعه خیلی جدی گرفته نمی شود، گفت: متاسفانه بودجه وزارت ارشاد یک سوم سرمایه‌ای است که برای تونل توحید هزینه شده است. در حالی‌که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای شود و با بررسی مشکلات این حوزه می‌توان مسایل جامعه را حل کرد.

شمقدری درباره شورای عالی سینما و افراد شرکت کننده در این شورا اظهار کرد: تعداد اعضای این شورا 13 نفر هستند که 7 نفر را سینماگران و 6 نفر را مسوولان دولتی تشکیل می دهند همچنین دستور تشکیل این سازمان از سال 86 توسط رییس جمهور صادر شده بود که به دلیل مشکلات با کمی تاخیر امروز محقق شده است، احساس می‌کنم که این شورا بتواند مسایل و مشکلات سینما را حل کند.

وی در پایان به عدم همکاری تعدادی از سینماگران با این شورا اشاره کرد و گفت: ما فردی را که اسمی از آن نمی‌برم، برای حضور در این شورا دعوت کردیم که متاسفانه با ما همکاری نکرد، حتی در مواردی هم پیش آمد که در کار سنگ اندازی نیز کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز