˝چوپان دروغگو˝ و ˝كدو قلقله زن˝ به تالار هنر آمدند

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۶
˝چوپان دروغگو˝ و ˝كدو قلقله زن˝ به تالار هنر آمدند
دو نمایش ˝چوپان دروغگو˝ و ˝ كدو قلقله زن ˝ از 26 دی‌ماه در تالار هنر اجرای خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار تئاتر برنا، دو نمایش "چوپان دروغگو" و " كدو قلقله زن " از شب گذشته یکشنبه 26 دی‌ماه در تالار هنر اجرای خود را آغاز کردند.

"چوپان دروغگو" به نویسندگی و کارگردانی حسن وارسته بر اساس داستان قدیمی چوپان دروغگو که در کتاب دوم ابتدایی وجود داشته به نگارش درآمده ولی در این نمایشنامه به نوع دیگری به داستان نگاه شده و مطرح می‌شود که شاید چوپان، دروغ نگفته است و این حیله گرگ بوده تا چوپان راستگو را دروغگو جلوه دهد.

دراماتورژ این نمایش رحمت امینی است و مجید امیری، خیام وقار، آیدا صادقی، مهدی فریضه، مهناز ذبیحی، مهدی رحیمی، محسن عابدینی و داریوش حق‌دوست در نمایش"چوپان دروغگو" ایفای نقش می‌کنند.

همچنین طراح صحنه: حسن وارسته، آهنگساز:فرید نوایی، طراح پوستر و بروشور: میترا صالحی، دستیار کارگردان: مهدی مشهور، منشی صحنه: لیلی مهدوی و مدیر صحنه: الهام رحمتی هستند.

"چوپان دروغگو" هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19 در تالار هنر اجرا می‌شود.

حسن وارسته پیشتر نمایش‌هایی چون "شاه موش" "جگر هندی" ، "داستان باور نكردنی یك زن"، "تصویر ماه در قهوه تلخ"، "مجلس غریب ضامن آهو"، "رویه وآستر"، "آهو به وقت انفجار" و ... را روی صحنه برده است.

همچنین نمایش "كدو قلقله زن" كاری از گروه "بازی سازان"، با كارگردانی مشترك مجتبی خمسه و سحر پور فرج، از دیروز 26 دی ماه در تالار هنر به روی صحنه رفته است.


در این اثر نمایشی كه نوشته جواد ذوالفقاری و شادی پور مهدی است، بازیگرانی چون مجتبی خمسه، محسن قصری، نیلوفر سیاری، ملیحه مقیمی، ابوالفضل عشرب، علیرضا کیوان و بابک مولانا به ایفای نقش می‌پردازند.

"كدو قلقله زن" همان داستان معروف پیرزنی است كه به آرزوی دیدن نوه‌اش راهی سفر می‌شود و در راه به حیواناتی چون گرگ و شیر و ببر برمی‌خورد و برای نجات جانش به طرح نقشه می‌پردازد ... اما این بار نقشه‌های پیرزن قصه ما بسیار متفاوت خواهند بود ...

مسعود خمسه مدیر تولید، امیرحسین انصافی آهنگساز و نوازنده تمبك، حسن مصطفی‌پور نوازنده ویلن، سولماز خواجه‌وند طراح صحنه و زیبا سادات موسوی طراح لباس و عکاس نمایش "كدو قلقله زن" هستند.

سایر عوامل این گروه عبارتند از: منشی صحنه: ساناز پورفرج، دستیار کارگردان و مدیر صحنه: بابک مولانا، طراح نور: محسن قصری، عوامل صحنه: ابوالفضل عشرب و عباس احمدوند و بازیگردان: مجتبی خمسه.

گفتنی است گروه "بازی سازان"، پیش تر نمایش "خرمشیر" را كه در جشنواره كانون‌های نمایشی، منتخب و حائز رتبه گردیده بود، در تالار هنر و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به اجرا گذاشته بود.

نمایش "كدو قلقله زن" ویژه گروه سنی 6 سال به بالاست و تا 20 بهمن ماه، هر روز به جز شنبه ها ساعت 17:30 در تالار هنر روی صحنه می‌رود. 





نظر شما