مجتبی راعی:سینمای کودک نیازمند جذابیت است

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۵:۳۲:۰۴
کد خبر: ۸۴۲۴۹
مجتبی راعی:سینمای کودک نیازمند جذابیت است
مجتبی راعی کارگردان سینما درباره گفت: جذابیت لازمه سینمای کودک است و بدون ساختن آثار جذاب و با کیفیت استاندارد، نمی توان با انیمیشن های جذاب خارجی رقابت کرد.


به گزارش سرویس سینمایی برنا، مجتبی راعی کارگردان سینما درباره گفت:در ارتباط کودکان با سینما، خانواده نقشی اساسی دارد. فیلم کودک ضمن سرگرم سازی، باید محتوایی آموزشی، اخلاقی و انسانی برای مخاطب داشته باشد تا خانواده ها آن را انتخاب مناسبی برای دیدن فرزندان خود بدانند. اما متاسفانه در سینمای کودک ما این تعادل وجود ندارد یا به سرگرمی صرف توجه می کنیم و یا آثار کاملا شعاری می سازیم.
وی درمورد پیروی از الگوهای موفق فیلم های کودک در دهه هفتاد، گفت : بچه های نسل امروز فیلم های مطابق با این دهه را نیاز دارند و فکر نمی کنم رجوع دوباره به الگوهای ده هفتاد، رویکردی موفقیت آمیز باشد. بچه های به علت گسترش تکنولوژی های روز نسبت به نسل های قبلی، باهوش تر و دارای دانش بیشتری هستند و دغدغه های دیگری هم دارند و باید آثاری متناسب با نیازهای آن ها ساخت. البته فراموش نکنیم برخی از آثار ماندگار مثل قصه های مجید هیچ وقت تاریخ مصرف ندارند و می توانند با کودکان هر نسلی ارتباط برقرار کنند.

کارگردان تولد یک پروانه در مورد حضور بزرگان سینمای کودک در جشنواره گفت : حضور بزرگان سینمای کودک باعث رونق جشنواره می شود و این مساله فرصتی برای هنرمندان جوان است تا از تجربیات آن ها استفاده کنند.

نظر شما