نامه خانه‌تئاتر به وزیر ارشاد درباره نمایش‌˝هدا گابلر˝

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۹:۲۲:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۶
نامه خانه‌تئاتر به وزیر ارشاد درباره نمایش‌˝هدا گابلر˝
هیات مدیره خانه تئاتر در نامه‌ای برای دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به مسایل پیش آمده درباره نمایش ˝هدا گابلر ˝ شد .

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، این نامه پس از نامه وحید رهبانی کارگردان این نمایش به هیات مدیره خانه تئاتر مبنی بر توقف اجرا با وجود داشتن مجوز، برای دکتر حسینی ارسال شده است.


در بخشی از این نامه آمده است:

"در پی توقف اجرای نمایش هداگابلر و احضار کارگردان نمایش آقای وحید رهبانی به دادسرای کارکنان دولت هیئت مدیره خانه تئاتر پس از دریافت و بررسی شکایت ایشان از جنابعالی در این مورد درخواست رسیدگی و پیگیری می‌نماید. در شکوائیه آقای رهبانی اشاره به توقیف نمایش و احضار ایشان به دادسرای کارکنان دولت، انجام بازپرسی و آزادی مشروط ایشان به قید وثیقه شده است. در حالی که نمایش ایشان با مجوز قانونی و رسمی شورای نظارت و ارزشیابی معاونت هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا بوده و نهادی که حکم توقیف اجرای نمایش را صادر نموده خارج از اراده شورای نظارت اعمال نظر نموده است.


در بخش دیگری از این نامه آمده: بنا به اظهارات آقای وحید رهبانی، عکسهای دست کاری شده خبرگزاری ها و نشریات نباید مستند صدور حکم برای توقف تئاتر باشد. کارگردان نمایش مذکور کارمند دولت نیست بنابراین دادسرای کارکنان دولت نباید پرونده نامبرده را بررسی کند. هیئت مدیره خانه تئاتر با توجه به واهی بودن ادعاهایی که منجر به توقف غیرقانونی نمایش مذکور شده خواهان از سر گیری اجرای نمایش هداگابلر و حمایت حقوقی از نامبرده می باشد.


همچنین در پایان این نامه هیئت مدیره خانه تئاتر اعلام کرده است: جناب آقای وزیر ، بدیهی است این رویداد ناخوشایند امنیت شغلی و روحی هنرمندان و دست اندرکاران تئاتر را متزلزل کرده است و خانه ی تئاتر به عنوان تنها نهاد صنفی غیر دولتی و نیز تنها ملجا قانونی هنرمندان تئاتر ، خود را در پیگیری و استیفای حقوق تضییع شده اعضای این نهاد از مجراهای قانونی موظف می‌داند.  از جنابعالی به عنوان شخص اول تنها وزارت خانه صلاحیت‌دار عرصه فرهنگ و هنر خواهان پیگیری عاجل و رفع مشکل پیش رو هستیم."

بر اساس گزارش برنا، رییس هیات مدیر خانه تئاتر ایرج راد است و از اعضای این هیئت می‌توان به عزت‌الله انتظامی، بهزاد فراهانی، آتیلا پسیانی، کاظم هژیرآزاد و محمد یعقوبی اشاره کرد.

پیش‌تر به دلیل انتشار عکس‌هایی از اولین اجرای نمایش "هدا گابلر" به کارگردانی وحید رهبانی، اجرای این نمایش متوقف شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز