حوزه هنری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می کنند:

مروری بر سینمای «سید رضا میرکریمی» در اسلوونى

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۹:۲۹:۱۵
کد خبر: ۹۱۷۰۵
مروری بر سینمای «سید رضا میرکریمی» در اسلوونى
هفته فیلم مروری بر سینمای «سید رضا میرکریمی» 21 فوریه سال 2012 (دوم اسفند 90) در دو شهر لیوبلیانا و ماریبور کشور اسلوونى برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از امور بین الملل سازمان توسعه سینمایی سوره در این هفته فیلم که قرار است با حضور سید رضا میرکریمی برگزار گردد ، فیلم های «یه حبه قند» ، «خیلی دور خیلی نزدیک» ، «به همین سادگی» ، «کودک سرباز » و «زیر نور ماه » جهت نمایش در دو شهر لیوبلیانا و ماریبور کشور اسلوونی انتخاب شده اند .
این گزارش می افزاید برگزاری این هفته فیلم در حالی برگزار می شود که شهر ماریبور اسلوونی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2012 انتخاب شده است .
گفتی است عنوان پایتخت فرهنگی اروپا از سوی هیئتی متشکل از وزرای فرهنگ کشورهای اروپایی هر سال به یک یا دو شهر این قاره اعطاء می‌شود.
از سال 1985 تا 2012 تاکنون نزدیک به 40 شهر به شیوه سالیانه به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده‌اند که از آن جمله می‌توان به آتن ، فلورانس ، آمستردام ، برلین ، پاریس ، گلاسگو ، دوبلین ، مادرید ، آنتورپ ، لیسبون ، لوکزامبورگ ، کپنهاگ ، تسالونیکی ، استکهلم ، وایمار ، ریکیاویک ، برگن ، بروکسل ، پراگ ، کراکوف ، سانتیاگو د کمپوستلا ، بولونیا ، روتردام ، پورتو ، بروژ ، سالامانکا ، گراتس ، جنوا ، لیل ، پاتراس ، لوکزامبورگ ، سیبیو ، لیورپول ، استاوانگر ، لینتس ، ویلنیوس ، اسن ، پچ ، استانبول ، تورکو ، تالین ، ماریبور و گویمارایس اشاره کرد.
پیشنهاد انتخاب یک یا دو شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 1985 از سوی «ملینا مرکوری» وزیر وقت فرهنگ یونان ارائه شد و در همان سال در نشست عمومی سالانه اتحادیه اروپا به تصویب رسید.هدف از این انتخاب هم عطف توجه عمومی بیشتر به شهرهای مختلف اروپا به ویژه از لحاظ فرهنگی، نزدیکی فرهنگ های متنوع و پیشبرد یکپارچگی و اتحاد در این قاره است .
برگزاری هفته فیلم ایران با توجه به پایتختی فرهنگی شهر ماریبور فرصت خوبی برای معرفی هرچه بهتر سینمای ایران به جهانیان خواهد بود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز