پیام «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی‌امین جشنواره فیلم

فجر؛سی‌امین جشنواره فیلم فجر پرمایه‌تر از قبل شکل گرفته است

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۹:۳۵:۵۹
کد خبر: ۹۴۳۲۵
فجر؛سی‌امین جشنواره فیلم فجر پرمایه‌تر از قبل شکل گرفته است
امروز روز ادای دین سلحشوران میدان هنر نسبت به بقیه السیف عرصه عشق بازی و خونین کفنان صحنه سراندازی‌ست!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: سی‌امین جشنواره فیلم فجر به حسب مقدمات، پرمایه‌تر از قبل صورت بسته است.
متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به شرح زیر است:

هواللطیف

نازک خیالی، وجه غالب تمامی هنرهاست اما در هنر هفتم که مجمع هفت هنر است و شاید بیش! این طنازی، از هر خرمن، خوشه‌ای می‌چیند و چون در کنار هم می‌نشیند، به جلوه، صد چندان می‌شود.
از این رو، سینما در هیچ یک از ابعادش با هنرهای دیگر وزن‌آزمائی نمی‌کند. فیلم اگر امروز از جنبه‌های اقتصادی با صنایع پول‌ساز، داعیه رقابت دارد باز هم در سایه اهداف سیاسی- اجتماعی، محاق را تجربه می‌کند. هالیوود اگر تنها به بعد اقتصادی سینما می‌اندیشید، برای جذب مخاطب و درآمدزائی، گوی سبقت را از هر آنچه تاکنون تولید کرده، ده‌ها بار افزون، می‌ربود؛ اما آنچه مانع‌اش بود، هدفمند بودن محصولات هنری فرهنگی غرب است.
سینمائی که سیطره بر دنیا دارد از محدوده برنامه‌های کاپیتالیسم و در راس آن صهیونیسم خارج نمی‌شود. فیلمی که در یک شب می‌تواند در بیش از ده هزار سینما در سراسر دنیا به نمایش درآید، بی‌تردید از قدرتی تاثیرگذار برخوردار است. نفوذ فرهنگی غرب در هیچ عرصه‌ای به اندازه فیلم، تأمین نشده است و اگر ملت‌ها و حکومت‌ها می‌دانستند که در لایه‌های زیرین این محصولات به‌ظاهر فرهنگی، چه شرنگی نهفته است، هرگز این جام را، اینچنین سرخوشانه سرنمی‌کشیدند و جامه به مستی نمی‌دریدند!
اما؛

اگر شیطان رخ خود را به خدعه نیک آراید
 فرشته را نیازی نیست زیبائی بیفزاید
دریغا باطلش را جلوه حق می‌دهد اما
در این سو کیست تا حق را چنان که هست بنماید؟!

امروز که هسته‌های بیداری با بیش از سه دهه آبیاری، با خون شهدای راه حق، به اشجاری پرثمر بدل شده است، میوه‌هایش را، نرم و آهسته بچینیم مبادا ترکی بردارد، پوست نازک اندیشه حق! و تازه! شیوه را گم نکنیم، میوه را در سبد نرم‌تر از حرمت خون باید چید؛ چیدمانی زیبا، دیدگان را به خودش جلب کند!
امروز روز ادای دین سلحشوران میدان هنر نسبت به بقیه السیف عرصه عشق بازی و خونین کفنان صحنه سراندازی‌ست! البته نه فقط یکه‌تازان میدان کربلای ایران زمین بلکه تمامی عاشورایی‌اندیشان از چین تا فلسطین! نه، بل تمامی حسینی باوران روی زمین!
بیداری اسلامی، نهضت اخلاقی جهانی را نضج داده است و بنای تغییر جهان را نهاده است؛ پس سینماگر رسالتش سنگین‌تر گشته است! اگر پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «انما بعثت لا تمم مکارم الاخلاق» «من مبعوث شدم تا فضائل اخلاقی را به کمال برسانم!» باید گفت امروز روز بعثت پیروان آن عصاره معرفت و غیرت و حمیت است تا نگذارند آتش بیداری اسلامی، سرسوزنی فروکش کند بلکه هنرمندان به شعله اندیشه، فروزان‌ترش نمایند.
باور کنیم وعده خداوندی حق است که فرمود: «و نرید ان نمن علی‌الذین استضعوا فی‌الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»
جنبش‌های اعتراضی مردم اروپا و امریکا، خصوصا وال استریت مقدمه ریزش بنای کاپیتالیسم است. وعده الهی دیر و زود دارد! فراز و فرود دارد! اما «لا یخلف المیعاد!»
پس به سرپنجه تدبیر، رقم زنید فردای سینمائی را که در جهت آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مبارک رهبر معظم انقلاب، بیش‌تر از پیش گام بردارد و استکبار را آرام نگذارد.
سی‌امین جشنواره فیلم فجر به حسب مقدمات، پرمایه‌تر از قبل صورت بسته است؛ از تمامی دست‌اندرکاران آن سپاسگزارم و امیدوارم به اهداف تعیین شده، نایل آیند.
توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار یکایک شما عزیزان باد.


سید محمد حسینی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی


نظر شما