پیمان معادی، بازیگر و کارگردان: شروع حرکت یک فیلم جشنواره فجر است

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۹:۴۰:۴۵
کد خبر: ۹۴۳۲۶
پیمان معادی، بازیگر و کارگردان:  شروع حرکت یک فیلم جشنواره فجر است
پیمان معادی بازیگر فیلم درخشان ˝جدایی نادر از سیمین˝ ، در گفتگو با روابط عمومی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر پخش جهانی فیلم‌های ایرانی را سکوی پرتاب آنها دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا،معادی که امسال در مقام کارگردان با فیلم "برف روی کاج‌ها" در جشنوارهء امسال حاضر است درباره پخش جهانی فیلم‌های ایرانی می‌گوید:" پخش جهانی فیلم می‌تواند موقعیت جهانی آن را تعیین کند. با اینکه خودم شخصا تجربه کار در این زمینه را ندارم، اما دقیقا این مسیر را دربارهء دو فیلم "درباره الی " و " جدایی نادر از سیمین" مشاهده کردم. "درباره الی" پخش خوبی نداشت و پخش‌کننده آن کارش را خوب انجام ندادو در میانه کار، فعالیتش را قطع کرد. همین ماجرا باعث شد که روند موفقیت‌های "درباره الی" متوقف شود . در حالیکه من تصورم این بود که این فیلم نه تنها می‌توانست بسیاری از جوایز را از آن خود کند بلکه می‌توانست به راحتی نامزد اسکار هم بشود. اما پخش‌کننده "جدایی نادر از سیمین" به خوبی کارش را انجام داد و فیلم توانسته تا به حال به آنچه که شایسته‌اش بوده برسد که امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد. دقیقا همین شانس‌ها و پتانسیلی را که "جدایی نادر از سیمین" داشت، "درباره الی" هم می‌توانست داشته باشد اما تنها به دلیل مشکلات پخش‌کننده جهانی نتوانست به آنچه که استحقاقش را داشت برسد."
معادی که برنده خرس نقره‌ای برلین بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" است، نقش بازار فیلم را در موفقیت یک فیلم بسیاری موثر می‌داند و می‌گوید :"مطمئنا حضور در بازار فیلم می‌تواند به موقعیت یک فیلم کمک کند. هرچند تا به امروز نمی‌دانم که موفقیت کدام فیلم مرهون حضورش در بازار فیلم ایران است اما قاعده‌اش این است که بسیار تاثیرگذار باشد. بی‌شک بهتر است که موفقیت‌های یک فیلم از کشور خودش و از بازار فیلم آن شروع شود. "
معادی افزود: "ما باید بر اساس اولویت‌های سینمایی داوری بکنیم و واقعا استعداد یک فیلم را در موفقیت در سطح جهانی شناسایی کنیم که متاسفانه در بسیاری از موارد این کار را انجام نمی‌دهیم."
او که اولین تجربه کارگردانی‌اش را برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته است، افزود:"من همه چیز را برای "برف روی کاج‌ها" از جشنواره فجر آغاز می‌کنم. تکلیف من طی این سال‌ها همیشه با سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر مشخص بوده است. بنایم بر این است که در ابتدا فیلم در فجر به نمایش در بیاید و من بازخوردهای آن را ارزیابی کنم. معتقدم که اگر قرار است برای فیلم اتفاقی بیفتد از فجر شروع می‌شود و در واقع شروع حرکت یک فیلم جشنواره فجر است. در غیر این صورت مسیر تصمیم‌گیری‌هایم درباره آینده این فیلم را تغییر خواهم داد. "


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز