مدیرعامل کانون پرورش فکری:

بن مایه پژوهش‌های کانون پرورش فکری دین‌مداری باشد

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵
بن مایه پژوهش‌های کانون پرورش فکری دین‌مداری باشد
سیدصادق رضایی گفت: دشمنان برای ترویج بی‌دینی با استفاده از روش‌های کاملاً مستقیم ورود می‌کنند از این رو بن مایه‌ تمامی فعالیت‌ها و پژوهش‌های کانون باید دین و دین‌مداری باشد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سیدصادق رضایی در آیین معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژوهش کانون با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج بی‌دینی با استفاده از روش‌های کاملاً مستقیم خاطرنشان کرد: بن مایه‌ تمامی فعالیت‌ها و پژوهش‌های کانون باید دین و دین‌مداری باشد و کانون با توجه به اساسنامه‌اش موظف است که به کشف استعدادهای فکری و پرورش آن بر اساس مبانی تعلیم و تربیت دینی بپردازد.

وی با تاکید بر این نکته که اجازه نداریم ذره‌ای از این مواضع عدول کنیم در عین حال یادآور شد: فعالیت‌های دینی بدان معنی نیست که در تمامی برنامه‌ها و پژوهش‌ها به صورت مستقیم به دین بپردازیم بلکه دارا بودن کارشناسان، مربیان و کارکنانی که در دین‌داری سرآمد باشند ـ ‌‌با توجه به نقش آن‌ها در تربیت دینی کودکان‌ـ از اهمیت بیشتری برخوردار است و در یک جامعه وحیانی، قرآنی، نبوی و علوی باید خدا محوری در نگاه ما وجود داشته باشد.

رییس هیات مدیره کانون ادامه داد: خانواده‌ها به همین نگاه و زاویه‌ دید ما در کانون اعتماد و فرزندانشان را راهی مراکز کانون می‌کنند و انتظار دارند بچه‌هایشان در فضای جمهوری اسلامی یک گام به انسانیت نزدیک‌تر شوند.

رضایی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: هر چه در دین اسلام بیان شده به صورت عمده بر محور تعقل، تفکر و تدبر قرار گرفته است و ما اگر به دنبال کانونی دینی، مذهبی و اسلامی هستیم باید با انجام پژوهش به فکر آباد کردن مراکز کانون در شهرستان‌ها و کتابخانه‌های سیار روستایی آن باشیم.

مدیرعامل کانون، کاربردی بودن پژوهش‌ها را در بخش دیگری از سخنانش مورد توجه قرار داد و گفت: جای پژوهش و تحقیق در تاقچه‌ها نیست و پژوهش باید گره‌ای را از گره‌ها و مشکلات ما باز کند و همه‌ مراکز کانون باید بر مدار تحقیق و پژوهش کار کنند حتی دیدگاه‌های مدیرعامل هم می‌تواند مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

وی با تاکید بر این امر که "از این پس نباید هیچ فعالیتی در کانون بدون تحقیق و پژوهش اجرا شود" اظهار امیدواری کرد: بیشتر تصمیم گیران و مدیران ارشد جامعه در سال‌های آینده از درون مراکز کانون به جامعه معرفی شوند.

بر اساس این گزارش در این مراسم که صبح روز 6 دی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و ‌هنری کانون برپا شد از 7 اثر برگزیده با اهدای جوایزی قدردانی شد و 8 اثر دیگر نیز شایسته تشویق شناخته شدند.
نظر شما