˝سوگواره عاشورا،‌ میراث ماندگار˝ در مجموعه ارگ آزادی برپا می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷
˝سوگواره عاشورا،‌ میراث ماندگار˝ در مجموعه ارگ آزادی برپا می‌شود
به مناسبت دهه سوم ایام محرم و مقارن با شب وفات حضرت رقیه(‌س) محافل عزاداری و سوگواری با اجرای برنامه‌های مختلف به عنوان ˝سوگواره عاشورا، ‌میراث ماندگار˝ در مجموعه ارگ آزادی از امشب ‌به مدت 6 روز برپا می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، اجرای تعزیه‌خوانی اصیل و سنتی در پنج شب اول توسط گروه حسین بن علی(‌ع) ‌به سرپرستی استاد ولی‌الله‌عباس بخشی از این برنامه است.

مرثیه سرایی و مدیحه خوانی پیرغلامان حمید منتظر، ‌حاج آقا بازوبند حاج اكبری، استاد حسین و شعرخوانی توسط مصطفی صابر خراسانی از برنامه‌هایی است كه هر شب در مجموعه ارگ آزادی اجرا خواهد شد.

همچنین برنامه شب شعر عاشورایی در روز ششم با حضور اساتید و شعرای برجسته و به نام كشور از جمله محمدعلی بهمنی، محمود اكرامی‌فر، حجت الاسلام محدث خراسانی و پرویز بیگی حبیب‌آبادی در محل آ‌مفی تئاتر این مجموعه برگزار خواهد شد.

از آنجایی که تعزیه خوانی امسال به عنوان میراث معنوی ایران زمین در یونسكو ثبت شد، "سوگواره عاشورا، ‌میراث ماندگار" مجالس تعزیه‌خوانی را محور اصلی قرار داده است كه این مجالس به ترتیب شهادت مسلم بن عقیل، ‌پشیمانی و شهادت حر، مجلس تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اكبر(‌ع)، ‌حضرت ابوالفضل، ورود اسرا به شام و شهادت حضرت رقیه(‌س) ‌را روایت می‌كنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز