در نشست جشنواره فیلم‌های موبایلی«گزارش یک نگرانی» عنوان شد:

رامبد جوان: لزوم برپایی کمپینی برای رفع بحران آب

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۷:۵۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۹۵۹
رامبد جوان: لزوم برپایی کمپینی برای رفع بحران آب
رامبد جوان در این نشست لزوم تشکیل کمپینی برای رفع مشکل بحران آب را گوشزد کرد.

گزارش:مهدی قنبر
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری برنا،در نشست خبری گزارش یک نگرانی که با حضور رامبد جوان به عنوان «دبیر هیئت داوران»، حامد رهنما«دبیر جشنواره » و سیدعلی احمدی « رئیس فرهنگسرای رسانه» در این فرهنگسرا برگزار شد. رامبد جوان در این نشست لزوم تشکیل کمپینی برای رفع مشکل بحران آب را گوشزد کرد. رامبد جوان با طرح سئوالی درباره اینکه شما می دانید موضوع آب تا چه حد جدی است؟ گفت:«این موضوع بیش از آنچه فکر می کنید جدی است.پس باید چکار کرد؟ مقوله فرهنگسازی برای مخاطب بسیار خوب است اما در کوتاه مدت باید چه راهکاری را پیشنها داد؟ به نظر شما ترساند مردم از وضعیتی که از آن خبرندارند خوب است؟ باید برای اطلاع رسانی و کاهش مصرف در ابعاد بسیار وسیع کمپین تشکیل شود.تا همه مردم در این کمپین ها شرکت کنند و خود را در قبال حفظ آب و منابع زیرزمینی مسئول بدانند.»
وی با اشاره تاثیر گذار بودن برگزاری  چنین جشنواره هایی گفت:« قرار است داوران امشب 30 فیلم انتخابی هیئت انتخاب را ببینند.از اینکه این تعداد از مردم در جشنواره شرکت کرده و نگران کمبود آب‌ هستند بسیار خوشحالم.بی شک اهمیت این جشنواره بسیار بالا است.چنین جشنواره ای نشان می دهد که موضوع کاهش آب تا چه حد برای مردم ما حائز اهمیت است.جشنواره «گزارش یک نگرانی» به هیچ عنوان برای برگزارکنندان آن جنبه تفریحی ندارد پس امیدواریم تا بتوانیم این نگرانی را در میان مردم گسترش دهیم واز میزان مصراف و هدر رفت آب در شهرها جلوگیری کنیم.» رامبد جوان افزود:« موضوع آب برای همه مهم و جدی است.من در برنامه هایم در این باره حرف زده، شوخی کرده و ابراز نگرانی کرده‌ام. پس از این هم این اتفاق خواهد افتاد.باید همه در این باره پاسخگو باشند. البته اتفاق های خوب افتاده است اما این کار نیاز به کمک همه دارد. ما نسبت به مردم مهربانیم و نمی خواهیم آنها را نگران کنیم اما باید به آنها بگوییم که باید واقع بین باشند زیرا وضعیت آب بسیار وخیم است. ما نیاز به شوک داریم تا از بحران خارج شویم.»

حامد رهنما دبیر این جشنوار در باره تاثیر گذار بودن و علل برگزاری آن گفت:« اواخر شهریور درنشستی که با مدیران آبفا داشتیم متوجه شدیم مقوله بحران آب از آنچه که در رسانه ها به آن اشاره شده بسیار جدی تراست. پس در این جلسه تصمیم گرفتیم تا برای مطلع کردن مردم و تاثیر گذاری بودن جریان هنری بر اذهان مخاطبان جشنواره‌ای با این رویکرد برگزار کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا افراد نگرانی های خودشان را از طریق تلفن همراه در قالب فیلم برای ما تهیه و ارسال کنند. همچنین اعلام شد تا یک جایزه پنج میلیون تومانی ، سه جایزه سه میلیون تومانی و شش جایزه یک میلیون تومانی هم به برگزیدگان این جشنواره اهدا شود. البته زمان نهایی حضور در این جشنواره 25 مهرماه بود که به دلیل استقبال مردم تا 26 مهرماه تمدید شد.تا کنون هم 219 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده و 208 اثر نیز پذیرفته شده است.» دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» درباره نمایش این فیلم ها برای مردم نیز گفت:«با صحبت های انجام شده قرار است تا بهترین و تاثیر گذار ترین این آثار، از شبکه مستند و شبکه های دیگر سیما پخش شود. همچنین پردیس‌های سینمایی این فیلم‌های کوتاه را در آغاز فیلم های سینمایی اکران خواهند کرد. از سوی دیگر با همکاری متروی تهران این آثار در ایستگاه ها و در درون واکن های به نمایش در خواهند آمد.» وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این جشنواره کمپینی از ایده‌هایی درباره کاهش مصرف آب شکل گیرد و جشنواره«گزارش یک نگرانی» جرقه ای در این زمینه باشد. وی همچنین ابرازامیدواری کرد تا خروجی این جشنواره بسیار مطلوب باشد.»

سید علی احمدی نیز گفت:« متاسفانه عمق فاجعه در زمینه بحران آب در میان افراد جامعه در ک نشده است. پس باید همه نهادها و ارگانه در این زمینه پیش قدم شوند تا با همت بیشتری این نگرانی به مردم گوشزد شود. امروز صرفه جویی لازم است اما کافی نیست. مشکلات هدر رفت آب ما در بخش کشاوری و شهری است.

شایان ذکر است با همت آبفا و فرهنگسرای رسانه اختتامیه جشنواره«گزارش یک نگرانی»،ساعت 18 روز دوم آبان در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز