در دیدار معاون مطبوعاتی ارشاد با پدر علم ارتباطات مطرح شد

اعلام آمادگی معتمدنژاد برای كمك به تدوین شاخص‌های كیفی مطبوعات

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۲۰:۴۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۷
اعلام آمادگی معتمدنژاد برای كمك به تدوین شاخص‌های كیفی مطبوعات
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به دیدار دكتر كاظم معتمدنژاد رفت و از خدمات علمی و رسانه‌ای وی تجلیل كرد.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، محمدجعفر محمدزاده در این دیدار با تاكید بر ضرورت ارتقای هرم علمی رسانه‌های كشور گفت: توسعه كیفی مطبوعات از تلفیق دانش و تجربه به دست می‌آید و استادان علوم ارتباطات با ارایه یافته‌های علمی خود در هر دو سطح بنیادین و كاربردی می‌توانند به تحقق این مهم كمك كنند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به نیاز اصحاب رسانه به پشتوانه نظری و مطالعاتی بیش‌تر و جایگاه آثار دكتر معتمدنژاد در ایجاد این پشتوانه افزود: سعی داریم فاصله دانش و تجربه را كاهش دهیم و با برگزاری همایش‌های رسانه با حضور نظریه‌پردازان داخلی و خارجی ارتباطات، رسانه‌های كشور را متناسب با افق جهانی توسعه و به سمتی سوق دهیم كه در حوزه منطقه‌ای اثرگذاری داشته باشند.

محمدزاده با اشاره به آمادگی معاونت مطبوعاتی برای بهره‌گیری از حضور همه اساتید ارتباطات تصریح كرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، اتاق فكر مطبوعات و خبرگزاری‌های كشور است و اعتبار گواهینامه اعطایی این دفتر باید به گونه‌ای باشد كه برخورداری خبرنگار از استانداردهای حرفه‌ای و متناسب با كار در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌الملی تضمین شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین از آمادگی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی برای تدوین دیدگاه‌ها و تجربیات دكتر كاظم معتمدنژاد و دیگر اساتید پیشكسوت در قالب تاریخ شفاهی مطبوعات ایران خبر دارد.

دكتر كاظم معتمدنژاد نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود و ارتقای كیفیت مطبوعات ایران گفت: تعداد روزنامه‌های ایران از بسیاری كشورهای جهان بیش‌تر است كه خلاقیت‌ها و استعدادهای خوبی نیز در آن‌ها وجود دارد و با مدیریت صحیح، می‌توان آن‌ها را به توسعه كیفی رساند.

معتمدنژاد با اشاره به لزوم كارآموزی و به آموزی روزنامه‌نگاران افزود: اولویت‌های آموزش خبرنگاری در كشور باید متناسب با نیازهای روز تغییر یابد و به عنوان مثال خبرنگاران برای حضور در عرصه‌های فراملی و تولید اخبار بین‌المللی به مهارت‌هایی از جمله زبان‌های خارجی مجهز شوند.

وی هم‌چنین ضمن قدردانی از برنامه‌های ارائه شده از سوی معاونت مطبوعاتی برای پیشرفت رسانه‌های كشور گفت: برگزاری همایش رسانه و نیز انتشار نشریات هفتگی و ماهانه در كنار فصلنامه تخصصی رسانه خواهد توانست به رونق مباحث عملی و نظری این حوزه یاری رساند.

معتمدنژاد توسعه كیفی مطبوعات را كاری دشوار و مستلزم هماهنگی بین حوزه‌های گوناگون صنعت، روزنامه‌نگاری و دانشگاهها خواند و برای تدوین معیارهای كیفی‌سازی مطبوعات اعلام آمادگی كرد.

این استاد ارتباطات هم‌چنین ضمن استقبال از انجام مصاحبه برای ثبت تاریخ شفاهی مطبوعات، خواستار حضور بیش‌تر اساتید ارتباطات به منظور فعال‌سازی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها شد.

در این دیدار، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای یك جلد مصحف نفیس به دكتر معتمدنژاد از خدمات علمی و رسانه‌ای وی تجلیل به عمل آورد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز