شهلا لاهیجی خبر داد:

متن فیلم «ستون های زمین» منتشر می شود

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۷:۴۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۲۳۳
متن فیلم «ستون های زمین» منتشر می شود
متن داستانی فیلم «ستون های زمین» نوشته «ken follet» که سال گذشته در بخش سینمایی HBO کانادا به نمایش درآمد، با ترجمه ای از طاهره صدیقیان از انتشارات روشنگران منتشر می شود.


به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، شهلا لاهیجی؛ مدیر انتشارات روشنگران در ارتباط با انتشار این اثر عنوان کرد: « 15 سال پیش، این کتاب برای اولین بار به زبان فارسی ترجمه شده اما آنطور که شایستگی آن را داشته، به مخاطبان معرفی نشده است. سعی مان بر این بوده که ترجمه این اثر ارزشمند تاریخی را با زبان زمان کتاب، هماهنگ کنیم تا خوانندگان، وقایع تاریخی را با نوع ادبیات همان دوره مطالعه کنند.»
«ستون های زمین» جزو یکی از مهمترین آثار تاریخی در ادبیات کلاسیک محسوب می شود. این اثر، کتابی است با تمام فاکتورهای یک کتاب رمان با این تفاوت که قابلیت علم آموزی در این اثر، کار را از دیگر آثاری که در قالب رمان ارائه می شوند، متمایز می کند.
مدیر انتشارات روشنگران در ارتباط با قالب نوشتاری این اثر عنوان کرد: «اگر زندگی مردم را به مثابه یک رمان اجتماعی بدانیم، می توان این اثر را بعنوان یک رمان تاریخی-اجتماعی معرفی کرد که نحوه زندگی مردم را در دوره های مختلف قرن12 به تصویر می کشد. درواقع قهرمانان اصلی این داستان، غیر از شخصیت های برجسته جنگی، پادشاهان مختلف که در ادوار مختلف جنگ های پایان ناپذیر حکومت می کردند، معرفی می شوند. این کتاب، قهرمانان اصلی در ادوار مختلف قرن دوازدهم را؛ «مردم» معرفی می کند. مردمی که با جایگزینی حکومت های مختلف، همچنان پایدار ماندند و حتی تا امروز در صحنه باقی مانده اند. مخاطب در این اثر با ریشه های بروز دموکراسی و شیوه زندگی اِرل ها آشنا می شود. ضمن اینکه بخش پایانی کار، ماجرای مرگ سرتوماس را عنوان می کند که چگونه با لقب شهید معرفی می شود که برای علاقمندان به تاریخ اروپا جذابیت دارد. »
لاهیجی در پایان گفت: «ستون های زمین در 3 جلد1270 صفحه ای می باشد. علیرغم اینکه کتاب از نظر اقتصادی در این برهه زمانی مقرون به صرفه نیست و حتی نمی توان به طور دقیق عنوان کرد که هزینه این کتاب، تا چه میزان قابل جبران خواهد بود اما امیدوارم مقبول خوانندگان علاقمند به تاریخ قرار بگیرد.»
ستون های زمین مراحل غلط گیری نهایی را پشت سر می گذارد، و انتشارات روشنگران قصد دارد این اثر را در فصل مهرگان وارد بازار کتاب کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز