حضور ۲۰ كشور در جشنواره تئاتر مقاومت

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۲۳:۴۷:۲۵
کد خبر: ۷۷۲۷۶
حضور ۲۰ كشور در جشنواره تئاتر مقاومت
كشورهای متقاضی حضور در بخش خارجی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند


سوریه، لبنان، آلمان، لهستان، ژاپن، کره، هلند، افغانستان، فرانسه و جمهوری آذربایجان متقاضی شرکت در جشنواره مقاومت شدند.

به گزارش  سرویس فرهنگ و هنر برنا به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت؛ سوریه، لبنان، آلمان، لهستان، ژاپن، کره، هلند، افغانستان، فرانسه و جمهوری آذربایجان ازجمله کشورهای متاقضی حضور در بخش خارجی سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس هستند.

تا پایان مهلت زمان اعلام شده حدود 30 گروه نمایشی از بیش از 20 کشور جهان برای شرکت درسیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اعلام آمادگی کردند. بخش بین‌الملل جشنواره با ارزیابی اولیه از گروه های متقاضی از کشورهای سوریه، لبنان، آلمان، لهستان، ژاپن، کره، هلند، افغانستان، فرانسه و جمهوری آذربایجان به دلایل محتوایی و موضوعی استقبال کرد.

شورای سیاستگذاری جشنواره در این دوره مفاهیم فراگیرتری را به لحاظ محورهایی موضوعی و محتوایی و مضمونی همچون: انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت، بیداری اسلامی و فرهنگ جهانی مقاومت وارد جشنواره کرد و اولویت‌هایی چون وحدت اسلامی، استکبار ستیزی، بیداری اسلامی و احیای تمدن اسلامی در کشورهای اسلامی و همچنین بیان هنرمندانه تغییر نوع دفاع و مقاومت از شیوه جنگ سخت به جنگ نرم از سیاستهای این دوره است.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در قالب بخش‌های مسابقه صحنه‌ای، بین‌الملل، مسابقه آثار عروسكی و كودك و نوجوان، ویژه، خیابانی، تلویزیونی و تولید نمایشنامه و نمایشنامه خوانی به همت بنیاد فرهنگی روایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری حسین پارسایی از 28 آبان تا 3 آذر همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز