داریوش باباییان:پروانه های زرین جشنواره فیلم کودک، حیات را به زاینده رود برمی گردانند

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۵:۰۵:۴۳
کد خبر: ۸۵۲۸۲
داریوش باباییان:پروانه های زرین جشنواره فیلم کودک، حیات را به زاینده رود برمی گردانند
داریوش بابائیان تهیه کننده سینما گفت: یکی از بهترین اتفاقات بیست و پنجمین جشنواره، بازگشت این رویداد به اصفهان است.

گزارش سرویس سینمایی برنا، داریوش بابائیان تهیه کننده سینما درباره جشنواره فیلم کودک گفت: جشنواره فیلم کودک یکی از شاخصه ها و جاذبه های شهر اصفهان است و می تواند زمینه حضور بیشتر هنرمندان جهان به این شهر فرهنگی و تاریخی را فراهم کند. این تهیه کننده ادامه داد: جشنواره فیلم کودک رویدادی گسترده، جهانی، جذاب و تاثیرگذار است و به نوعی با ایجاد فضای شادی و نشاط، رونق را به زاینده رود هدیه می کند. امیدوارم آب که مظهر روشنایی و زندگی است به برکت این جشنواره، دوباره به زنده رود برگردد و با پرواز پروانه های زرین کودکان، آب در زنده رود برای همیشه روان و جاری گردد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگ بصری و بالابردن قدرت درک و فهم فیلم در مخاطبان این گروه سنی ایفا کند چون سینما ظرفیت های فراوانی دارد که یکی از آن ها تعلیم و تربیت است.
بابائیان که در ۳ دوره از جشنواره با آثاری مطرح حضور داشته، تاکید کرد: دغدغه اولیه من برای ورود به عرصه سینما، توجه به نیازها و تولید آثار برای کودکان و نوجوانان بود. آثار مربوط به این سینما باید ضمن ارائه سرگرمی با فانتزی و تخیل همراه باشد.
وی ادامه داد: نکته مهم چگونه به تصویر کشیدن فانتزی و تخیل در سینمای کودک است. کودکان این نسل سلیقه متفاوتی با کودکان گذشته دارند و این کودکان فیلم‌های «هری پاتر» و کمپانی «والت دیسنی» را با بهترین کیفیت دیده اند و به سختی می‌توان با تولیدات ایرانی پاسخگوی نیازهای آن‌ها بود و باید به شیوه‌ای هنرمندانه داستان‌های ایرانی را به روز کرد تا مورد توجه این مخاطبان قرار بگیرد. فیلمسازان کودک ما باید خود را به دانش‌های روز صنعت سینما از جمله چگونگی استفاده از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای مجهز کنند.
باباییان ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت کنونی سینمای کودک گفت: متاسفم که سینمای کودک در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده و جشنواره فارغ از جنبه های تاثیرگذار خود، نتوانسته زمینه اکران مناسب آثار کودک را فراهم کند امیدوارم ادامه این سینما به گونه ای رقم بخورد که هنرمندان برای ادامه فعالیت دغدغه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز