برنا گزارش می دهد:

«من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به فائزه هاشمی رفسنجانی تقدیم شد

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۷:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۵۴۳
«من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به فائزه هاشمی رفسنجانی تقدیم شد
فائزه هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه (20 اسفند ماه) با حضور در تالار چهارسو تئاترشهر به تماشای نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» نشست.

فائزه هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه (20 اسفند ماه) با حضور در تالار چهارسو تئاترشهر به تماشای نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟»،تازه ترین اثر روح‌الله جعفری نشست و این کارگردان تئاتر، اجرای شب گذشته را به این بانوی فعال سیاسی تقدیم کرد.
روح الله جعفری پیش از شروع نمایش،در سالن حاضر شد و در حضور تماشاگران و خطاب به ایشان گفت: اجرای نمایشِ امشب ما با تأخیری چند دقیقه ای آغاز خواهد شد که متأسفانه این مسئله از سوی برخی افراد به گروه تحمیل شده است.
جعفری در پایان نمایش، بار دیگر به صحنه آمد و اظهار داشت: من و ما در انتخابات ریاست جمهوری رأی دادیم تا بتوانیم بر اساس قانون اساسی و با رعایت اخلاق با یکدیگر صحبت کنیم و از چیزی هراس نداشته باشیم و چنین شد که دولت تدبیر و امید پیروز میدان شد. لذا انتظار تک تک ما این است که در این دولت و بر اساس پایبند بودن به قانون اساسی بتوانیم نظرات و سلائق مختلف را تحمل کرده و حذف کردن را مردود دانسته و با یکدیگر دیالوگ برقرار کنیم و اگر انتقادی است آن را به صورت شفاف مطرح کنیم.
او ادامه داد: اما گویا عده ای هنوز تحمل پذیرش افراد منتقد، دلسوز و مؤثر در جامعه را ندارند و هر کاری می کنند تا بتوانند جلوی پژواک صدای ایشان را بگیرند. دلیل تأخیر به وجود آمده در شروع نمایش نیز به این علت بود که عده ای نمی خواستند دکتر فائزه هاشمی رفسنجانی که در سالن حضور دارد و از جنس مردم است، به دیدن این نمایش بنشیند.
سپس فائزه هاشمی رفسنجانی به تشویق ممتد تماشاگران و اظهار لطف آنان پاسخ داد و در جمع بازیگران حاضر شد و خطاب به تماشاگران گفت: من خوشحال هستم که امشب نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را دیدم و از آن لذت بردم. در این نمایش، بازی بازیگران زیبا بود و کاملاً به دل می نشست.
رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات خطاب به روح الله جعفری گفت:شما در این نمایش و با ظرافت به نقد قدرت در جامعه و حاکمیت معیوبی پرداخته اید که افراد در آن هویت و اراده ای از خود ندارند.
اودر اظهارنظری کوتاه راجع به دولت تدبیر و امید مواردی را یادآور شد و ادامه داد: من هم با نظر آقای جعفری موافق هستم و این انتظار وجود دارد که باید صداهای مختلف را شنید و با تدبیر بر مشکلات فائق شد. مردم رأی دادند و نظاره گر آن هستند که ببینند چه اتفاقی در آینده می افتد. در این مدتی که گذشت، دولت در بعضی از حیطه ها دستاوردهای مثبتی داشته و در بعضی جاها نیز موفق نبوده است؛ چرا که عده ای تمام توان خود را به کار بسته اند تا دولت نتواند دل مردم را شاد کند. اگر انجیوها، احزاب،گروه های مختلف و بخش های فرهنگی و هنری در جامعه فعال شوند، کسی نمی تواند با حذف کردن افراد به سمتتک صدایی شدن، گام بردارد.
فائزه هاشمی گفت: این نمایش هم مثل کارهای گذشته روح الله جعفری که من این شانس را داشته ام که آن ها را ببینم، درس برای گفتن زیاد داشت. نمایش پر از نکته ها و انتقاداتی است که طرح آن هادر جامعه ضروری است و جعفری هنرمندانه از پس این کار برآمده است.
نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» از اول اسفند‌ 1392 تا پیش از تعطیلی مجموعه تئاترشهر و از 17 تا 31 فروردین 1393 در تالار «چهارسو» تئاترشهر، ساعت 19:30دقیقه به صحنه می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز