تقیانی‌پور: مخاطب را به هر قیمتی نمی‌خندانیم

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۳:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۷۸۴
تقیانی‌پور: مخاطب را به هر قیمتی نمی‌خندانیم
خیر الله تقیانی پور گفت: در اجرای نمایش قصه و سرگرم کردن مخاطب برایمان اولویت داشته اما سعی نکردیم به هر قیمتی مخاطب را بخندانیم.

کارگردان نمایش «طوروپ طرب» که این روزها در تالار چهارسوی تئاترشهر اجرا می‌شود، گفت: در اجرای نمایش قصه و سرگرم کردن مخاطب برایمان اولویت داشته اما سعی نکردیم به هر قیمتی مخاطب را بخندانیم.

نمایش «طوروپ طرب»، مدتی است که این نمایش در تالار چهارسوی تئاترشهر اجرا می‌شود، نمایشی که توانسته نظر تماشاگران را جلب کند. این نمایش توسط گروه تئا‌تر نقاب و با کارگردانی مشترک خیرالله تقیانی‌پور و جواد نوری اجرا می‌شود. «خیرالله تقیانی‌پور» کارگردان و نمایشنامه نویس این اثر نمایشی درباره «طوروپ طرب» می‌گوید: همیشه سعی کرده‌ام در آثاری که می‌نویسم و کارگردانی می‌کنم، موضوعی را دستمایه قرار دهم و آن را در قالب درام روی صحنه دربیاورم. در مورد این نمایش نیز پژوهشی درباره «مجالس زنانه در دوره قاجار» داشتم که ابتدا قرار بود مقاله شود اما این امر صورت نگرفت و تصمیم گرفتم آن را به یک اثر روی صحنه ببرم. بنابراین موضوع را دستمایه قرار داده و مطربان را به عنوان راویان انتخاب کردیم که هر یک قصه‌هایی دارند و در یک قالب کمدی آن را بیان می‌کنند.

وی درباره انتخاب بازیگران نیز یادآور می‌شود: سعی کردم به دنبال بازیگرانی بروم که جنس بازیشان طنز باشد. بخش کوچکی از این نمایش در واقعیت اتفاق می‌افتد و به دوره قاجار و جشن‌های آن دوره می‌پردازد، بخش دیگری نیز به حرمسرای ناصرالدین شاه می‌پردازد که در واقع قصه فروغ السلطنه، زن مورد علاقه ناصرالدین شاه، است.

این کارگردان درباره طنز نمایش نیز تصریح می‌کند: درست است که در نمایش‌های طنز، مسائل اجتماعی نیز دیده می‌شود و ما نیز در این باره در «طوروپ طرب» گفته‌ایم اما تلاش نکردیم به واسطه نمایش طنزمان، به هر وسیله‌ای مخاطب را بخندانیم. در اجرای این نمایش سرگرمی و قصه‌گویی در این نمایش برایمان در اولویت بوده است اما در عین حال می‌خواستیم همه مخاطبان از هر قشر را در نظر بگیریم. 

«طوروپ طرب» قصه‌ یکی از سوگلی‌های ناصرالدین شاه است که از یک گروه مطرب برای مراسمی دعوت می‌کند.... این نمایش از هفتم اردی بهشت در تالار چهار سو هر شب ساعت ۱۹: ۳۰ روی صحنه می‌رود. در این نمایش علی سلیمانی سرنسری، پونه عبدالکریم‌زاده، علیرضا ناصحی، جواد پورزند، وحید نفر، علیرضا مهران، مصطفی ساسانی، حسین شفیعی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز