خانه تئاتر خواستار عملیاتی شدن پیشنهاداتش توسط مدیرکل هنرهای نمایشی شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۵:۴۵:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۲۲۳
خانه تئاتر خواستار عملیاتی شدن پیشنهاداتش توسط مدیرکل هنرهای نمایشی شد
خانه تئاتر خواهان اجرا شدن پیشنهادهای خود از سوی اداره کل هنرهای نمایشی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در این نشست که روز دوشنبه 9 تیر با حضور عزت‌الله انتظامی رئیس هیات مدیره، ایرج راد مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره، بهزاد فراهانی، حسین کیانی، حمید پورآذری، علی‌اصغر دشتی، محمد ساربان، مهدی قلعه، رویا بختیاری و محمد بهرامی در خانه تئاتر برگزار شد، هیات مدیره خانه تئاتر موضوعات مختلفی را با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح نمود که می‌توان از هم اکنون آنها را اجرا کرد، چون بعضی از این موضوعات قبلا بررسی و توافق‌های اولیه انجام شده است.

یکی از این طرح‌ها اعزام کارگردانان به مراکز استان‌ها برای آموزش و نهایتا تولید یک اثر نمایشی بود که برآیند آن 31 نمایش خواهد بود که ابتدا در جشنواره فجر 93 اجرا می‌شوند و پس از آن در تهران و شهرستان‌ها اجرا عمومی خواهند داشت.

این طرح در دیدار هیات مدیره خانه تئاتر با آقای مراد خانی معاون امور هنری وزارت ارشاد مورد موافقت قرار گرفت و بهزاد فراهانی و علی اصغر دشتی دو تن از اعضای هیات مدیره با نمایندگان معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی بحث و تبادل نظر کردند و طرح آماده اجراست.

موضوع دیگری که به اداره کل پیشنهاد شده و می‌توان با یک دستور اداری اجرا کرد دریافت نکردن 20 درصد فروش نمایش‌هاست.

این موضوع را خانه تئاتر بارها طرح کرده‌ است و آقای مرادخانی و آقای طاهری موافق آن هستند ولی باید اقدام عملی در این باره انجام شود تا هنرمندان تئاتر ببینند که مدیران در پی حل مشکلات آنها هستند.



سومین پیشنهاد شناسایی سالن‌ها برای استفاده از آنهاست. سالن‌های زیادی در تهران و شهرستانهاست که استفاده چندانی از آنها نمی‌شود، بیشتر این سالن‌ها متعلق به بخش دولتی است که شاید در سال چند روز در آنها همایش یا مراسم برگزار شود و در بقیه ایام سال بلا استفاده است. در تعامل با دستگاهای مختلف می‌توان این سالن‌ها را برای اجرای تئاتر در اختیار گرفت.

اجرا شدن این پیشنهادها مخصوصا دو طرح اول می‌تواند هنرمندان تئاتر را به مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی برای حل مشکلات تئاتر امیدوار کند.



نخستین نشست هیات مدیره خانه تئاتر و حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی اسفند 92 در دفتر مدیر کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز