افتتاح نمایش «مردن با دهان باز» در تماشاخانه سنگلج

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۶:۵۴:۲۴
کد خبر: ۲۴۳۱۱۵
افتتاح نمایش «مردن با دهان باز»  در تماشاخانه سنگلج
نمایش «مردن با دهان باز» به نویسندگی محمد وفایی و کارگردانی دلارا نوشین در تماشاخانه سنگلج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم شب چراغ نمایش «مردن با دهان باز» با حضور جمعی از هنرمندان و تماشاگران در تماشاخانه سنگلج برگزار شد. در این مراسم، یونس آبسالان مدیر تماشاخانه سنگلج با قدردانی از حضور تمام هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند، گفت: امشب در میان میهمانان داریوش پیرنیاکان از اساتید برجسته موسیقی حضور دارد. یکی از مشکلاتی که نسل جدید تئاتر با آن رو به رو است نبود ارتباط این نسل با اساتید موسیقی، شعر و ادبیات کشور است.

وی ادامه داد: زمانیکه حلقه ملی در منزل شاهین سرکیسیان تشکیل شد، افرادی مانند عباس جوانمرد، احمد شاملو، محمود دولت آبادی، فهیمه راستکار، عبدل علی دستغیب و ... حضور داشتند و چراغ هنر ملی را روشن کردند. در این حلقه نمایندگانی از تمام عرصه های هنر حضور داشتند و از همان نقطه تئاتر ایران شکل گرفت. امشب نیز دوباره این آشتی کنان با حضور هنرمندان عرصه های مختلف از جمله داریوش پیرنیاکان استاد موسیقی و ایرج امامی بازیگر، کارگردان، تهیه کننده سینما، تئاتر و تلویزیون شکل گرفت.

مدیر تماشاخانه سنگلج متذکر شد: بزرگان باید به تماشاخانه سنگلج به مثابه تئاتر ملی ایران، کمک کنیم تا خواب آلودگی خارج شود.



در ادامه این مراسم اکبر رحمتی از بازیگران نمایش «مردن با دهان باز» با اشاره به حضور ایرج امامی و کارنامه هنری این هنرمند گفت: ایرج امامی از هنرهای بسیاری برخوردار است. او علاوه بر پیشینه بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی در عرصه های مختلف، مجسمه ساز بزرگی است که به زودی دو اثرش از استاد کسایی و استاد محمدرضا شجریان در خانه هنرمندان رونمایی خواهد شد. ما بسیار خوشحالیم که این هنرمند امروز در کنار ما حضور دارد و شمع های این نمایش را به صورت نمادین روشن می کند.

ایرج امامی در ادامه صحبت های رحمتی با بیان اینکه بعد از 40 سال به خانه خود بازگشته است توضیح داد: در جایی خواندم، شاگردی از استاد خود می پرسد خوشبختی چیست؟ استاد به او پاسخ می دهد: خوشبختی دقایقی است که ما با یکدیگر داریم، این لحظات زمانیکه امتداد پیدا کند، کامل می شود. اکنون بعد از 40 سال به خانه خودم برگشتم، جایی که در آن بازی می کردم، می نوشتم، کارگردانی می کردم و ...این لحظه برای من یعنی خوشبختی. به مکانی آمده ام که در آن هنرمندان بسیاری را گرد هم می بینم، گویی آن لحظات امتداد یافته است.

در پایان این مراسم، شمع هایی به عنوان نماد ویژه نمایش «مردن با دهان باز» توسط ایرج امامی روشن شد و در ادامه از پوستر این اثر رونمایی شد.

همچنین هنرمندانی چون داریوش مودبیان، داریوش پیرنیاکان، محسن حسینی، جواد انصافی، مریم معترف، میثم یوسفی، پرستو کرمی، علی آبادی و ... حضور داشتند.

«مردن با دهان باز» نوشته محمد وفایی و به کارگردانی دلارا نوشین است که شمسی فضل اللهی،اکبر رحمتی،سیروس اسنقی،مژکان خالقی،امیر اسماعیلی، مهدی گلزار،مجید رسام،پرستو رستمی،پویا سلیمانی، مهران ایرانی، نغمه رضایی در این نمایش بازی می کنند.

این نمایش تا 9 دی ماه ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود.

نظر شما