امیرحسین آسانی کارگردان نمایش«زن از خاطره عکس می گرفت»:

هدفم ایجاد لحظاتی رئالیستی بدون اتکا به کلام بود

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۸:۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۵۳۶۰۹
هدفم ایجاد لحظاتی رئالیستی بدون اتکا به کلام بود
نمایش «زن از خاطره عکس می گرفت» به نویسندگی فرناز تبریزی و کارگردانی امیر حسین آسانی از 27 آذر ماه به صحنه رفته و تاکنون علاقمندان زیا

امیر حسین آسانی کارگردان«زن از خاطره عکس می گرفت» ارتباط با چگونگی خلق این اثر نمایشی گفت:ایده اجرای این نمایش با خواندن متنی از فرناز تبریزی در ذهن من ایجاد شد.این متن از زبان یک زن گفته شده و خاطراتی از یک زندگی یا یک عشق را بیان می کند.


وی ادامه داد:من برای این کار تصمیم گرفتم نمایشنامه را به گونه ای دیگر به روی صحنه ببرم و آن اینکه به جای اینکه با زنی که در چنین شرایطی و برهه ای از زمان این کلمات را بازگو می کند با مردی که در نهایت با این خاطرات رو به رو شده کار را پیش بردم .یعنی مردی که با هجمه ای از خاطرات رو به رو شده است .


آسانی که این تئاتر را برای اولین بار در دومین جشنواره تئاتر تک نفره در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده بود در ارتباط با تغییراتی که در این اجرا صورت گرفته افزود:تغییراتی در این اجرا بر روی کار پیاده شد ولی در مفهوم کلی نمایش،کوچکترین تغییری ایجاد نشد البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کاظم سیاحی بازیگر این نمایش بسیار همراه بود.مسلما نمایش تک نفره که متکی بر کلام نباشد و در عین حال لحظاتی رئالیستی را خلق کند از جمله اهدافی بود که ما برای خودمان ترسیم کردیم و امیدوارم در این راه موفق بوده باشیم .


کارگردان نمایش"زن از خاطره عکس می گرفت"همچنین در خصوص اجرای این نمایش در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران گفت:جشنواره تئاتر تک نفره در این سالن برگزار شد و این حس خوبی برای ما داشت. به طور کلی فرهنگسرای نیاوران فضای بسیار خوبی برای اجرای آثارهنری در حوزه های مختلف است و مخاطب خاص و علاقمند به رویدادهای هنری در این مجموعه از برنامه ها دیدن می کند.


گفتنی است نمایش "زن از خاطره عکس می گرفت " هر روز به غیر از سه شنبه ها ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 26 دی ماه به روی صحنه می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز