برای چهارمین بار؛

روایت یک اسیر از «شن‌های سرخ تکریت» منتشر شد

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۶:۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸
روایت یک اسیر از «شن‌های سرخ تکریت» منتشر شد
كتاب «شن‌های سرخ تكریت» كه دربردارنده خاطرات «عبدالامیر افشین‌پور» و از تولیدات مركز مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری است توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، «شن‌های سرخ تكریت» خاطرات «عبدالامیر افشین‌پور» یكی از آزادگان دوران دفاع مقدس، است که پس از اسارت 10 ساله از اردوگاه‌های عراق به نگارش خاطراتش روی می‌آورد.

وی برای نوشتن خاطراتش كه از روزهای اول جنگ در خرمشهر آغاز می‌شود و ده سال بعد در مرز خسروی پایان می‌گیرد، زحمت زیادی كشیده است؛ این را می‌توان از نكات و جزییاتی كه در متن آمده فهمید.

این كتاب در سه فصل با عناوین «اردوگاه رمادیه»، «اردوگاه موصل» و «اردوگاه تكریت» تدوین شده و در پایان این كتاب اسنادی مانند كارت شناسایی عبدالامیر افشین‌پور و تصاویری از دوران قبل از اسارت و پس از آزادی او ارایه شده‌اند.

در قسمتی از کتاب آمده است: نمی‌دانستم چرا مرا به این اتاق آورده‌اند. در باز شد نگهبان وارد شد و مرا در اطاق چرخاند. چون مرا برای بازجویی پابرهنه می‌بردند٬ حس کردم روی مقداری ریگ کوچک تیز حرکت می‌کنم و...

كتاب «شن‌های سرخ تكریت» خاطرات خودنوشت عبدالامیر افشین‌پور تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه در 414 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ دو هزار و 500 جلد توسط سوره مهر به چاپ چهارم رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز