رسول یونان در گفت‌وگو با برنا:

«یه روزی یه عاشقی بود» هفته آینده منتشر می‌شود/ ترانه شنیدنی است نه خواندنی

۱۳۹۲/۰۱/۱۷ - ۱۷:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۳
«یه روزی یه عاشقی بود» هفته آینده منتشر می‌شود/ ترانه شنیدنی است نه خواندنی
«یه روزی یه عاشقی بود» آخرین سروده رسول یونان، هفته آینده منتشر می‌شود.

رسول یونان در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا با اشاره به این که تا چند سال قبل موسیقی پاپ در ایران چندان رونق نداشته است گفت: معمولاً ترانه‌های عاشقانه ترانه‌های شنیداری هستند و به همین دلیل تا به امروز تمایل چندانی به انتشار آن‌ها نداشته‌ام.

وی افزود: با توجه به این که در این سال‌های اخیر بسیاری از ترانه‌های عاشقانه منتشر شده است و علاوه بر مخاطب شنیداری توانسته مخاطب مکتوب را هم جذب کند تصمیم گرفتم ترانه‌های عاشقانه‌ام را گردآوری و منتشر کنم.

‌یونان، دربارۀ مجموعه شعر «یه روزی یه عاشقی بود» گفت: بسیاری از ترانه‌های این کتاب پیش از این توسط خوانندگان خوانده شده است و سعی کرده‌ام آثاری انتخاب کنم که در خور توجه و تامل باشد.

این شاعر و ترانه‌سرا، گفت: در مجموعه شعر«یه روزی یه عاشقی بود» بیش از 70 قطعه ازترانه‌های عاشقانه‌ای که از سال‌های 75 تا به امروز سروده‌ام را جمع‌آوری کرده‌ام.

یونان، دلایل تاخیر در انتشار این ترانه‌ها از سال 74 تا به امروز را مربوط به جنس ترانه‌های عاشقانه دانست و گفت: این ترانه‌ها شنیداری هستند و بهتر است که شنیده شوند تا این که خوانده شوند. البته شاید بتوان تنبلی در گرد‌آوری و تنظیم نهایی را هم یکی دیگر از دلایل این تاخیر دانست. 

«یه روزی یه عاشقی بود» توسط نشر نیماژ منتشر شده و تا هفته آینده وارد بازار نشر خواهد شد.

نظر شما