مانی حقیقی دربارۀ کتاب جدیدش گفت:

از همان ابتدا با مهرجویی توافق کردیم

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۲۰:۴۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۲۲۵
از همان ابتدا با مهرجویی توافق کردیم
مانی حقیقی، فیلمساز و مترجم، دربارۀ کتاب «مهرجویی: کارنامه چهل ساله» گفت: این کتاب حاصل مصاحبه‌هایی برای ساخت مستندی با همین عنوان با مهرجویی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این کارگردان و بازیگر سینما درباره چگونگی نگارش این کتاب گفت: این کتاب شامل مجموعه گفت‌وگوهای 10 ساعته‌ با داریوش مهرجویی است که برای ساخت مستندی به همین نام با وی داشتم. طبیعتا همه آنها را نمی‌توانستم در زمان محدود فیلم استفاده کنم. بنابراین از همان اول با آقای مهرجویی توافق کردیم و قرارمان بر این شد که متن کامل این گفت و گوها در فرصتی دیگر در قالب کتاب منتشر شود؛ چون به نظرم تمام این 10 ساعت گفت‌وگو خواندنی است.

حقیقی به ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: که پیش از این نیز مستند «هامون بازها» را در سال 85 درباره فیلم «هامون» یکی از آثار شاخص این فیلمساز سرشناس ساخته است و کتاب «مهرجویی:کارنامه چهل ساله» در این دوره از نمایشگاه توسط نشر مرکز رونمایی خواهد شد.

کارگردان فیلم هایی چون «کنعان» و «پذیرایی ساده» درباره چگونگی تشویق مردم به سمت کتاب و کتابخوانی گفت: دولت می تواند با افزایش سوبسید در حوزه کتاب، باعث کاهش قیمت کتاب شود تا مردم بتوانند راحت تر خرید کنند؛ چراکه این روزها پرداخت هزینه خرید کتاب برای خیلی از مردم سخت شده است.
 
حقیقی افزود: مثلا کتاب خود من 18 هزار تومان است و فکر می کنم پرداخت این هزینه برای خیلی از علاقه مندان به مطالعه این کتاب سخت باشد، اما ناشر هم چاره ای ندارد و با این هزینه ها و بدون کمک نمی تواند قیمت را پایین تر بیاورد.

بازیگر فیلم «ورود آقایان ممنوع» درباره علایقش در کتابخوانی گفت: کتاب یک بخش مهم و اصلی در زندگی من است و هر کتابی که گیر بیاورم می خوانم. این روزها هم دارم مجموعه داستان فولکور کودکان روسیه را به زبان انگلیسی می خوانم که مربوط به فیلمنامه جدیدی است که تصمیم به نگارش آن دارم. بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز