عضویت رایگان در شبکه کتابخانه‌های پایتخت

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۳۶۷
عضویت رایگان در شبکه کتابخانه‌های پایتخت
برنام‌های فرهنگی و هنری فرهنگسرای کتاب تهران در قالب 34 غرفه در فضایی بالغ بر 1800 متر مربع ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در بخش اصلی این فرهنگسرا غرفه‌های شبکه کتابخانه‌های شهرداری تهران، ترویج فرهنگ مطالعه، نشر شهر و کودک فعال هستند و در کنار ویژه برنامه‌های این غرفه‌ها، معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، مالی و اداری، معماری و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری دستاوردهای مدیریت شهری در حوزه کتاب و کتابخوانی را ارائه می کنند.

در غرفه ترویج فرهنگ مطالعه فرهنگسرای کتاب که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 تهران برپا شده، مهارت های مطالعه در 10 دقیقه آموزش داده می شود و همچنین مسابقه یک صوت یک کتاب در این غرفه برگزار می شود.

در غرفه شبکه کتابخانه های شهرداری تهران امکان عضویت رایگان افراد زیر 18 سال در کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فراهم است. علاوه بر این افراد بالای 18 سال می توانند با تخفیف 50 درصدی عضو کتابخانه های این سازمان در سطح پایتخت شوند.

معرفی نخستین دوره جشنواره کتابخانه های خانگی، معرفی طرح وبلاگ کتاب و دومین جشنواره وبلاگ نویسان کتاب و رونمایی از تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های غرفه شبکه کتابخانه‌های شهرداری تهران است.

در غرفه کودک چهارمین فرهنگسرای کتاب که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 شهر تهران برپا شده است، غرفه های الفبای شهروندی، باغ نغمه ها، دوست من کتاب و کتاب من فعال هستند. در این بخش علاوه بر ارائه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان، برنامه قصه‌گویی از سوی برگزیدگان جشنواره مادران قصه گو اجرا می‌شود.

در غرفه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی فرهنگسرای کتاب خانه های سلامت، تسنیم و کتاب سراهای محله معرفی می شوند. همچنین معرفی جشنواره بین المللی بسم الله، ارائه محصولات اداره کل مطالعات این معاونت و معرفی دستاوردهای خانه هنرمندان و برج میلاد از دیگر برنامه های این غرفه است.

در غرفه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری بلیت های بازدید از برج میلاد، باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر با تخفیف ارائه می شود. غرفه انتشارات موسسه همشهری اعم از کتاب و نشریه نیز در مجموعه برنامه‌های این معاونت محصولات خود را ارائه می‌کنند.

در غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک علاوه بر عرضه محصولات این معاونت در دو بخش تصصی و کودک، برنامه کودک «قند عسل» اجرا می شود. همچنین استقرار یک دستگاه کتابخانه سیار در ایام نمایشگاه در محوطه نمایشگاه از دیگر برنامه های این معاونت است.

در غرفه معاونت فنی و عمرانی 50 عنوان کتاب و همچنین کتابچه فعالیت های معاونت به نمایش گذاشته شده و همچنین کتاب های «واژگان مهندسی به دو زبان فارسی و انگلیسی»، «تهران، پایتخت دویست ساله»، «استخوان بندی شهر تهران» و «نظام فنی و اجرایی شهر تهران» به صورت یک بسته 15 جلدی عرضه می‌‌شود.

در غرفه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری 40 عنوان کتاب پژوهشی و دانشگاهی در حوزه برنامه یزی و توسعه عرضه می‌شود.

همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه که هر روز از ساعت 10 تا 19 فعال است علاوه بر برنامه های غرفه ای در قالب کلبه های بازی های دونفره، پازل، تمرکز، جورچین، سازه، کار گروهی، معما، منطق و هنر، خیابان هنر و نگارگذر برنامه های صحنه ای نیز با شرکت هنرمندان طراز اول کشور تا پایان نمایشگاه از ساعت 17 تا 19 اجرا می‌شود.
 
خیابان هنر فرهنگسرای کتاب با مشارکت 30 هنرمند برپا شده است و در بخش نگارگذر این فرهنگسرا تصاویری از فعالیت ها و عملکرد مجموعه مدیریت شهری در حوزه های عمرانی و فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما