با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور

قیمت کتاب‌ها افزایش نمی‌یابد

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۰
قیمت کتاب‌ها افزایش نمی‌یابد
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه حوزه فرهنگ با حذف یارانه‌های کاغذ از سال 86 از پیشگامان اجرای این طرح به شمار می‌آید، قطعا شاهد افزایش قیمت کتاب‌ها نخواهیم بود.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جلسه شورای مدیران معاونت سخن می گفت با اشاره به ثبات قیمت کتاب و حتی کاهش آن با توجه به اجرا شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها  افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به اینکه حوزه فرهنگ از پیشگامان  اجرای این طرح ( با حذف یارانه های کاغذ از سال 86) به شمار می آید  قطعا شاهد افزایش قیمت کتاب ها نخواهیم بود .

وی  طرح هدفمند کردن یارانه ها را طرحی ملی و الگوی مناسب برای منطقه و حتی کشور های دیگر  دانست و ادامه داد: جزء معدود کشور های هستیم که این طرح را دراین سطح اجرا می کنیم و  در حقیقت هدفمند سازی یارانه ها در راستای  اجرای شدن  سند چشم انداز 1404  صورت می گیرد و عزمی ملی می طلبد.

معاون امور فرهنگی خاطر نشان کرد: همانگونه احتمال افزایش قیمت برخی کالا را خواهیم داشت موج کاهش قیمت ها را نیز در برخی اقلام شاهد خواهیم بود و در نهایت  پ‍یش بینی می شود که  بزودی  یک دوره ثبات ایده آل برسیم و این طرح ملی با موفقیت کامل رو به رو شود .

دری صرفه جویی و درست مصرف کردن را از پی‍امد های این طرح دانست و گفت : صنعت چا‍پ  و نشر کشور آمادگی لازم را برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون  دارد و قطعا با ابزارهای کنترل بازار می توانیم  جلوی افزایش قیمت احتمالی راگرفته و حتی شاهد کاهش آنها باشیم .

وی اعتبار درنظر گرفته شده برای خرید کتاب ها و تغییر در آیین نامه خرید کتاب را از ابزار و محور های کنترل قیمت کتاب عنوان کرد و گفت : بودجه 200میلیارد ریالی ‍ خرید کتاب و  تغییر شیوه خرید در کمیته خرید  می تواند اقدام حمایتی مناسبی برای کاهش قیمت کتاب ها نیز  باشد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز