عربستان برای حافظان قرآن ایران ویزا صادر نکرد

اعتراض بهمن دری در پی اهانت عربستان به حافظان ایرانی قرآن

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰
اعتراض بهمن دری در پی اهانت عربستان به حافظان ایرانی قرآن
بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراتب اعتراض خود را به عدم صدور ویزا برای حافظان قرآن کریم از سوی کشور عربستان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ادبیات برنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی درپی بی مهری آشکار مسولان برگزاری بیست وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور عربستان به حافظان ایرانی قرآن کریم، بهمن دری مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: از شنیدن خبر عدم صدور ویزا برای شرکت حافظان کشورمان در بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بسیار متاثر شدم و این موضوع را خلاف آموزه‌های قرآنی که بر پایه و اصول احترام به انسان و کرامت‌های انسانی بنیاد نهاده شده است می‌دانم.

در این متن آمده است: منشأ احترام به هر چیزی را باید در نحوه ارتباط آن با خدا دانست. هر چیزی که انتساب آن به خدا قوی‌‌تر و نزدیک‌تر باشد از احترام بیش تری برخوردار است که متاسفانه چنین برخوردی  با اهالی قرآن خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

دری در این بیانیه با محکوم کردن این اقدام  افزوده است: کشورهای مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی باید  امید استكبار جهانی برای  ایجاد تفرقه در كشورهای اسلامی به یاس تبدیل كنند و این مهم با درایت مسولان کشورها صورت می‌گیرد.
نظر شما