روایت زنانه جنگ/۴

فرجام‌فر: خاطرات زنان از دوران جنگ بر روح مخاطب تاثیر می‌گذارد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۲:۴۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۹
فرجام‌فر: خاطرات زنان از دوران جنگ بر روح مخاطب تاثیر می‌گذارد
یک نویسنده دفاع مقدس گفت: جنگ مانند پازلی است که هرکدام از ما به اندازه سهم خودمان قطعه‌ای از این پازل را کامل می‌کنیم.

سهیلا فرجام‌فر از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا عنوان کرد: زنان به دلیل دقتی که در جزییات دارند، روایتشان از جنگ با روایت مردان متفاوت است.
 
وی افزود: زنانی که در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند، خاطرات فراوانی برای گفتن دارند. آن‌ها از حقایقی پرده برمی‌دارند که بر روح و جان مخاطب تاثیر می‌گذارد. جنگ مانند پازلی است که هرکدام از ما به اندازه سهم خودمان قطعه‌ای از این پازل را کامل می‌کنیم تا همه و حتی کسانی که در آن سوی مرزها زندگی می‌کنند با حقایق و اتفاقات آن آشنا شوند.

نویسنده کتاب "کفش‌های سرگردان" با اشاره به مجموعه خاطراتش از جنگ، توضیح داد: روایت من روایت زنی جنگ زده است که تمام لحظات زندگی‌اش را برای مخاطب بازگو می‌کند. من لحظه به لحظه از احساسات و شرایطم را مکتوب کرده‌ام وجنگ را از دیدگان یک زن به رشته تحریر درآورده‌ام. به نظر من این شیوه نوشتن قطعا اثرگذار است.

کتاب "کفش‌های سرگردان" روایتی حقیقی است از برخی وقایع جنگ تحمیلی. راوی زنی (سهیلا فرجام‌فر)  است که در دوران جنگ به عنوان پرستار در خوزستان حضور داشته و مسائل فراوانی را از سر گذرانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز