تا ۹ دی‌ماه در مصلی تهران برپاست

نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه نشر کتاب

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه نشر کتاب
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهها و پژوهشگاه‌ها در حوزه نشر کتاب، با مدیریت مرکز نشر دانشگاهی در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، این نمایشگاه با حضور و سخنرانی دكتر كامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دكتر محمد مهدی‌نژاد نوری،‌ معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم چهارم دی ماه، در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

این نمایشگاه با شعار جهاد علمی، راه‌های میانبر، نوآوری و خلق جدید، تبدیل علم به ثروت و ایده تا پدیده به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا شده است.

با توجه به راه‌اندازی شبکه عرضه فراگیر کتاب‌های دانشگاهی (شعف) و طرح سامانه نشریات علمی کشور (سنم) توسط مرکز نشر دانشگاهی به عنوان مرکزیت کتاب‌ها و نشریات علمی و تخصصی سایر دانشگاه‌ها و ناشرین دانشگاهی سراسر کشور، در جهت معرفی بهتر این آثار به پژوهشگران علاقه‌مند، معاونت پژوهشی وزارت علوم متولی امر برگزاری این نمایشگاه را مرکز نشر دانشگاهی قرار داده است.

70 ناشر دانشگاهی در این نمایشگاه آثار سه سال اخیر خود را به معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند که از کل این ناشران حاضر، 40 ناشر عضو شبکه عرضه فراگیر کتاب‌های دانشگاهی (شعف) هستند که در یک غرفه واحد حضور دارند. این کتابها در 8 گروه تخصصی مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، معماری و هنر، کشاورزی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و پزشکی و دین تقسیم‌بندی شده است.

بیش از 2500 عنوان كتاب در این نمایشگاه از ناشران بزرگ دانشگاهی از جمله مرکز نشر دانشگاهی، انتشارات سمت، دانشگاه تهران، پیام نور، صنعتی امیركبیر، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، علم و صنعت، فردوسی مشهد و دیگر ناشران دانشگاهی عرضه شده است.

برای تسهیل در امور نمایشگاه و امکانات مطلوب برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وزارت علوم، مرکز نشر دانشگاهی با ارائه كارت كتاب برای هر یك از کتابها، ابتکار تازه‌ای را در این زمینه نموده است. کارت‌ كتاب‌ها به منزله شناسنامه هر اثر محسوب می‌شود، نام مولف، مترجم، نام كتاب، گروه تخصصی و بهای كتاب بر روی هر یك از كارت‌ها قرار داده شده است.

25 درصد تخفیف به کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه تعلق می‌گیرد. بازدیدکنندگان علاقه‌مند به خرید آثار پس از سفارش کتاب، از تاریخ 11 دی‌ماه سفارش‌های مورد نظر برایشان ارسال خواهد شد.

 

این نمایشگاه از 4 دی‌ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا شده است و تا 9 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما