اسماعیلی در گفت‌وگو با برنا‌

بازشناسی حوادث انتخابات دهم در "شورش اشرافیت بر جمهوریت"

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳
بازشناسی حوادث انتخابات دهم در شورش اشرافیت بر جمهوریت
نویسنده کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت" هدف خود را از نگارش این کتاب بازشناسی و تحلیل حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری دانست.
حمیدرضا اسماعیلی نویسنده کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت» که امروز طی مراسمی رونمایی خواهد شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا،‌ درباره این اثر گفت: من پیش از این و حدود 4-5 سال قبل، در حوزه مسائل سیاسی تحقیق می‌کردم. از سال 87 نیز در حوزه تبیین انتخابات دوره دهم فیش‌برداری می‌کردم تا این که بعد از انتخابات،‌ به صورت جدی بر حوادث تاکید داشتم تا به نوعی آن را بازشناسی و تبیین کنم. 

وی افزود: در واقع فعالیت برای نگارش کتاب از انتهاب سال 87 و ابتدای 88 آغاز شد اما بعد از حوادث پس از انتخابات تغییر جهت پیدا کرد و هدف بازشناسی و تبیین این حوادث بود. 

اسماعیلی ادامه داد: ابتدا این کتاب را به صورت ناشرمولف منتشر کردم چراکه می‌خواستم حتما به نمایشگاه کتاب برسد. برای توزیع در نمایشگاه نیز انتشارات کیهان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بوستان کتاب قم، سوره مهر و چند ناشر دیگر همکاری کردند. کتاب در طول انتشار به صورت ناشر، مولف 13 بار تجدید چاپ شد و امروز قرار است چاپ اول منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی رونمایی شود. 

نویسنده "شورش اشرافیت بر جمهوریت" درباره فصل‌بندی کتاب نیز توضیح داد: این کتاب از 9 فصل تشکیل شده است؛ فصل اول:‌ زمینه‌های فکری و ایدئولوژیک جریان سال 88، فصل دوم: فرآیندی که شخص میرحسین موسوی را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی کرد، فصل سوم: گفتمان موسوی، فصل چهارم: گفتمان احمدی نژاد، فصل پنجم: تحلیل گفتمان انتخابات دهم به صرت کلی و مقایسه میان گفتمان موسوی و احمدی نژاد، فصل ششم: 11 دلیل برای صدور فرمان آشوب و تاکید بر تقلب در صورتی که سران فتنه می‌دانستند تقلب صورت نگرفته است، فصل هفتم: مقایسه رفتار جبهه فتنه با انقلاب رنگی، فصل هشتم: بررسی عملکرد سه جبهه تجدید نظر طلب، اپوزسیون و دولت‌های بیگانه در انتخابات، فصل نهم: رفتارشناسی رهبر انقلاب که چطور با مدیریت جامعه را از بحران نجات دادند. 

"شورش اشرافیت بر جمهوریت" در در 320 صفحه، دو هزار و 500 نسخه، با قیمت سه هزار و 700 تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است و عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری رونمایی خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز