مزدآبادی در نشست نقد و بررسی "خون‌بها"

"خون بها" خط شکن بسیاری از سریال‌ها شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۱:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷
خون بها خط شکن بسیاری از سریال‌ها شد
کارگردان "خون‌بها" گفت: از آنجایی که تا به حال به ورزش‌های رزمی کاری از جمله بوکس در تلویزیون پرداخت نشده بود و همچنین طرح مباحث دیگری از جمله مواد مخدر برای ساخت "خون‌بها" خط شکن بودیم.
به گزارش خبرنگار تلویزیون برنا، نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی "خون بها" با حضور جواد مزدآبادی، کارگردان حبیب دهقان نسب بازیگر و ایرج ملکی طراح صحنه لباس بعد از پخش خلاصه‌ 110 دقیقه‌ای "خون‌بها" در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

مزد آبادی در ابتدای این نشست با اشاره به این که "خون‌بها" نخستین تجربه سریال‌نویسی "سعید نعمت‌الله" بوده است، گفت: خون بها قرار بود سال 86 به روی آنتن برود و به دلیل همان شتاب‌زدگی‌های موجود تحت فشار برای رسیدن به پخش بودیم و روزانه 15 ساعت کار می‌کردیم. در انتخاب بازیگران نیز صرفاً کارگردان موثر نیست و تهیه کننده، مدیر فیلم و سریال، ناظر کیفی و حتی مدیر شبکه نیز اظهار ‌نظر کرده و اجماع این نظرات به انتخاب بازیگران می‌انجامد. قرار نبود قسمت‌های پایانی سریال نیز در خلاصه پخش شده بگنجد اما به احترام این نشست تهیه‌کننده با گنجاندن بخش‌هایی از قسمت‌های پایانی برای پخش در این نشست موافقت کرد.

وی افزود: در این سریال سعی کردیم از نشانه‌گذاری‌هایی استفاده کنیم که در ادامه به کار کمک می‌کند این سریال در شرایط بسیار سختی ساخته شد و سرمای بی سابقه سال 86 بر سختی کار ما افزود. برای ساخت پیش از 250 لوکیشین پیش بینی شده بود و این کار با همدلی دوستان و "یا حسین" آنها میسر شد.

کارگردان "طاووس‌های بی‌پر" یادآور شد: در کارگردانی سعی شد بازی‌ها درست و قابل قبول باشد و دقت نظر بسیاری نیز در دکوپاژ و میزانسن به خرج دادیم. ریسک بزرگ برای ساخت این مجموعه این بود که تا به حال پرداخت چندانی به ورزش‌های رزمی کاری به ویژه بوکس و همچنین مباحث دیگری از جمله مواد مخدر نشده بود و ما مجبور به خط شکنی‌هایی شدیم. با این حال دوستانی که چهار سال مانع پخش این سریال شدند امروز دیدند که با پخش آن هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: برخی برای ساخت سریال‌های مناسبتی با توسل به کلیشه‌ها و افزودن مباحث ماورایی که به تازگی باب شده است، انتظار تحول مخاطب با پایان پخش را دارند. در حالی‌که ابتدا باید طرحی جذاب و جوان پسند طراحی و بعد از آن با پرداخت مناسب مضامین موردنظر را به بیننده منتقل کرد همانطوری که در این کار نیز می‌بینیم که یک باشگاه ورزشی در ایام محرم تبدیل به یک هیات عزاداری می‌شود.

مزدآبادی اظهار کرد: بر خلاف انتقاداتی که به بازی پولاد کیمیایی می‌شود او مونولوگ‌گویی‌های آمیخته با حس بسیاری دارد من نیز خود درباره بازیگر سالاری نقدهای بسیاری نوشته‌ام اما رقابت شبکه‌ها و تاکید بر حضور بازیگران ستاره در مجموعه‌ها منجر می‌شود بسیاری از چهره‌های جدید و بازیگران با استعداد پشت خط نگه داشته شوند.

برای بازیگری عشق حرف اول را می‌زند
حبیب دهقان نسب نیز در بخشی از این نشست گفت: اعتراض سعید نعمت الهی به حذفیات صورت گرفته که با حذف نام خود از تیتراژ نشانش داد را می‌ستایم. مسوولان با وجود اینکه در زمان ساخت آثار بر سختی‌های بسیارمان نظارت دارند اما زمان پخش همکاری لازم را با ما نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: این کارها بچه‌های ما هستند که حذفیات مثل مثله کردن آن‌هاست. ما به عشق وطنمان کار می‌کنیم و این حرفه تنها برای امرار معاش نیست. ما از خیلی چیزها می‌گذریم تا بازیگر شویم و برای این کار عشق حرف اول را می‌زند.

بازیگر نقش شاهرخ یادآور شد: هر بازیگر باید قدرت و توانایی بازی در هر نقشی را داشته باشد. بزرگ، کوچک، منفی و مثبت فرقی نمی‌کند بلکه تاویل درست از نقش باید وجود داشته باشد. این اولین نقش منفی من نبود و به قول برخی‌ شخصیتی که در "سگ کشی" ایفای آن را بر عهده داشتم یکی از منفورترین نقش‌های فیلم‌های بعد از انقلاب بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز