پیشنهاد کتاب/زنوزی جلالی:

˝مامور˝ علی موذنی را بخوانید

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۶:۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۰۰
˝مامور˝ علی موذنی را بخوانید
فیروز زنوزی جلالی به علاقه‌مندان توصیه کرد کتاب ˝مامور˝ علی موذنی را مطالعه کنند.
فیروز زنوزی جلالی نویسنده رمان برگزیده کتاب سال؛ "قاعده بازی" در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا، گفت: پیشنهاد می‌کنم مردم دو کتاب "کمدی الهی" دانته و "مامور" علی موذنی را مطالعه کنند.

"کمدی الهی" اثر دانته شاعر و نویسنده ایتالیایی از زبان اول شخص روایت می‌شود. دانته در این کتاب، سفر خیالی خود به دوزخ، برزخ و بهشت را تعریف می‌کند.

در این سفر دانته دو راهنما دارد. در دوزخ و برزخ راهنمای او "ویرژیل" شاعر ایتالیاییست که چند قرن پیش از دانته زندگی می‌کرده، و در بهشت راهنمای او بئاتریس است که زن رویاهای او بوده. بئاتریس زنی معمولی بوده که دانته به او عشق می‌ورزیده ولی او را تنها چند بار ملاقات کرده. بئاتریس خیلی جوان از دنیا رفت و می‌گویند دانته همواره در خیابانهای فلورانس به دنبال او می‌گشته.

دانته در این کتاب از مراحل مختلف دوزخ، برزخ و بهشت می‌گذرد و در این مراحل با شخصیتهای مختلف تاریخی برخورد می‌کند، تا عاقبت در آخرین مرحله بهشت به دیدار خدا می‌رسد.

همچنین "مأمور" ‌‌داستان نویسنده‌ای را بیان می‌كند كه خالق داستان زندگی پیامبران است و در آخرین گام برای نوشتن داستان زندگی پیامبر اكرم(ص) دچار ابهاماتی درونی شده است كه او را از این راه باز می‌دارد و در این راه با ارتباط گرفتن با فردی كه دوست دارد تا ناشر این اثر باشد در مكاشفه‌ای چندگانه با وی در عمق داستان نگارش این اثر به پیش می‌روند.

یادآور می‌شود، فیروز زنونی جلالی در سال ۱۳۸۷ جایزه ادبی جلال آل‌احمدریال قلم زرین، کتاب سال را برای رمان "قاعده‌بازی" دریافت کرد. از دیگر آثار او می‌توان به باران برزمین سوخته (مجموعه نقد آثار احمد محمود)، سال‌های سرد، خاك و خاكستر، روزی كه خورشید سوخت، اسكاد روی ماز 543، مردی با كفش‌های قهوه‌ای، سیاه بمبك، مجموعه داستان اولی‌ها (گردآوری)، مخلوق (رمان)، شور و شیرین (فیلم‌نامه) و ... اشاره کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز