حجت الاسلام یعقوب جعفری:

برخی با تحریف عاشورا عقاید شیعه را نشانه رفته‌اند

۱۳۸۹/۰۹/۳۰ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۶۲
برخی با تحریف عاشورا عقاید شیعه را نشانه رفته‌اند
پژوهشگر قرآن گفت: تحریف واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) از سوی دسته‌های مختلفی شکل گرفته است، اما خطرسازترین این تحریفات از سوی کسانی است که عقاید شیعه را نشانه رفته‌اند.

حجت الاسلام یعقوب جعفری پژوهشگر و مفسر قرآن کریم و تاریخ اسلام درباره برخی تحریفات صورت گرفته در واقعه عاشورا به خبرنگار ادبیات برنا،‌ گفت: عاشورا و حماسه کربلا، یک اتفاق ساده نبوده، جریانی بود که در حرکت تاریخ بسیار تاثیرگذار و همیشه در زندگی مسلمانان و به ویژه شیعیان جاری بوده است. از همین رو و به دلیل علاقه‌ای که مردم به امام حسین (ع) و عظمت عاشورا دارند کسانی از آن سوء‌استفاده کرده‌اند و یا برخی دیگر برای منافع شخصی خود آن را تحریف کرده‌اند. از سوی دیگر، عده‌ای نیز در راستای ضربه زدن به این واقعه و عظمت آن، دست به تحریف زده‌اند. 


وی افزود: تحریف‌هایی که از سوی جاه‌طلبان صورت گرفته است چندان برای شیعه خطرناک نیست. آنچه خطرساز بوده، تحریف از سوی کسانی است که عقاید شیعه را نشانه رفته‌اند. 

این پژوهشگر ادامه داد:‌ برخی افراد ناآگاه نیز همین مسائل تحریفی را بدون دانستن قصد و نیت تحریف‌کننده و بدون این که اصلا بدانند تحریف است، برای مردم به عنوان نوحه و سخنرانی می‌گویند. 

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به امام حسین (ع) نیز گاهی از روی ناآگاهی غلوهایی درباره ایشان می‌کنند که به حتم سیدالشهدا (ع) از آن بیزار است. مثل این که در دوران امام صادق (ع) نعوذباالله ایشان را خدا می‌نامیدند و حضرت این دسته را لعنت کرده بود.

نظر شما