در راه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/۱۴

˝ کلاژ˝ و ˝واهمه‌های سرخابی˝ به نمایشگاه کتاب می‌روند

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۹۷
˝ کلاژ˝ و ˝واهمه‌های سرخابی˝ به نمایشگاه کتاب می‌روند
عباسلو گفت : ˝کلاژ˝و ˝ واهمه‌های سرخابی˝ با توجه قالب روایت داستان‌ها و سبک‌های متنوع و متفاوتی که در نگارش آن‌ها به کار رفته است، نمونه‌‌های آموزشی به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، مجموعه داستان‌های "كلاژ" و "واهمه‌های سرخابی" ‌احسان عباسلو به زودی منتشر می‌شوند.

این نویسنده درباره ویژگی آثار خود گفت: این دو مجموعه با توجه به قالب روایت داستان‌ها و سبک‌های متنوع و متفاوتی که در نگارش آن‌ها به کار رفته است، برای علاقمندان به حوزه ادبیات به نوعی نمونه‌ای آموزشی به حساب می‌آیند.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که کیفیت ادبی خود را از دست داده باشد منظور من از آموزشی این است که ژانرهای مختلفی را در قالب یک مجموعه داستان‌های کوتاه استفاده کردم هم ژانر وحشت، پلیسی، طنز، تراژیک هر دو مجموعه داستان کوتاه هستند.

شاعر مجموعه " در غروبی سرد از پاییز" توضیح داد: ابتدا قرار بود این دو مجموعه در قالب یک کتاب تحت عنوان "کلاژ" منتشر شوند، اما از آنجایی که اصالت داستان کوتاه اقتضا می‌کند که خود کتاب هم کم حجم باشد و اکثر کسانی که به خواندن داستان کوتاه روی می‌آورد، به این دلیل است که وقت کافی برای خواندن رمان و داستان‌های بلند را ندارند. پس نهایتا تصمیم گرفتیم این کتاب را در قالب دو مجموعه داستان کوتاه به بازار کتاب عرضه کنیم.

عباسلو تصریح کرد: فکر می‌کنم "کلاژ" و" واهمه‌های سرخ" به لحاظ تنوع محتوا و موضوع نیازهای بسیاری از ذائقه‌ها را برآورده کند ، ضمن اینکه شیوه روایت در هر دو مجموعه تازگی است. داستان‌های مجموعه "کلاژ" در محتوا و فرم خودش تکه چسبانی شده‌اند. این دو مجموعه به زودی از سوی نشر "آموت" راهی بازار كتاب می‌شوند و به طور قطع در نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه خواهد شد.

عباسلو افزود: همچنین کتاب " 101 هایکوی من" تنها مجموعه‌ای است که  قالب اصیل هایکو به درستی در آن رعایت شده است و  همچنین " غروب سرد در پاییز" 100 شعر در قالب شعر نو را در برمی‌گیرد.

همچنین دو اثر دیگر با عناوین "101 هایكوی من"، "در غروبی سرد از پاییز" و نیز نام مجموعه اشعاری از عباسلو است كه هم‌اكنون برای چاپ در اختیار نشر افزار قرار گرفته‌اند.

این نویسنده امیدوار است، این مجموعه شعرش در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز