بیست‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران/۱۵

محسن هجری ˝چشم عقاب˝ را به نمایشگاه کتاب می‌آورد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۱۲
محسن هجری ˝چشم عقاب˝ را به نمایشگاه کتاب می‌آورد
رمان ˝چشم عقاب˝ نوشته محسن هجری در کنار دو کتاب ˝پدر خاک˝ و دو داستان از مجموعه داستان‌های انبیاء از این نویسنده در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌ش
محسن هجری نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا، با اعلام این خبر گفت: رمان "چشم عقاب" داستان سقوط قلعه الموت در قرن هفتم است. در این داستان روزهای پایانی مقاومت قلعه در برابر مغولان را تصویر کرده‌ام.

یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان اسلام در قلعه الموت بود که به اسماعیلیه تعلق داشت و در زمان حمله مغولان بخش اعظمی از کتاب‌های آن نابود شد. این کتابخانه بعدها توسط عطاءالملک جوینی مورخ به غنیمت گرفته می‌شود.

هجری درباره کتاب دیگر خود؛ "پدر خاک" نیز توضیح داد: "پدر خاک" داستان رسیدگی حضرت علی (ع) به خانواده‌ای است که سرپرست خود را در جنگ از دست داده بودند. زن گله و شکایت می‌کرد که شوهرش در جنگ کشته شده و او با چند بچه یتیم تنها مانده است و حضرت به صورت ناشناس به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

داستان این ماجرا این بار و در "پدر خاک" از زاویه دید کودک یتیم خانواده مطرح می‌شود.

رمان "چشم عقاب" را کانون پرورش فکری و "پدر خاک" را نشر امیرکبیر برای گروه سنی نوجوان منتشر خواهند کرد.

مجموعه داستان‌های انبیاء نیز عنوان کتاب دیگری است که نشر امیرکبیر به زودی آن را منتشر خواهد کرد. در این مجموعه نویسندگان مختلف 24 قصه را درباره انبیاء نوشته‌اند که داستان حضرت یونس (ع) و حضرت شعیب (ع) از این مجموعه را محسن هجری به نگارش درآورده است.

محسن هجری همچنین از احتمال تجدید چاپ شدن کتاب "روباهی که فریب نمی‌داد" توسط به‌نشر خبر داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز