به همت انتشارات سوره مهر؛

«دلاوران قلعه خورشید» پس از ۲۰ سال منتشر شد

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۶:۲۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۲۵
«دلاوران قلعه خورشید» پس از ۲۰ سال منتشر شد
کتاب «دلاوران قلعه خورشید» نوشته محمد میرکیانی که درباره مقاومت قهرمانانه گروهی از مردم در مقابل مغولان است از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، کتاب «دلاوران قلعه خورشید» که در واقع یک داستان شبه تاریخی درباره مبارزه و مقاومت عده‌ای از قهرمانان ایرانی در مقابل حمله مغولان به ایران است پس از 20 سال با تصویر سازی جدید برای نوجوانان منتشر شد

بنابر این گزارش داستان این کتاب درباره عده‌ای از افراد است که به همراه مردم در قلعه‌ای به نام قلعه خورشید به مبارزه با مغولان می‌پردازند و در حالی‌ که بعد از مدتی همگی آنها به دست مغولان کشته می‌شوند ولی نمی‌گذارند سرزمینشان تحت سیطره مغول‌ها قرار بگیرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: شب هنوز از راه نرسیده بود. خورشید فروزان در آسمان آبی نورافشانی می کرد که این خبر به شهر رسید: «مغولان در راهند» مردم از ترس چراغ‌ها را خاموش کردند و درهای خانه‌ها را بستند و کلون‌ها را کشیدند. همه جا خاموش و ساکت بود. مثل اینکه روی شهر، خاک مرده پاشیده باشند.

کتاب «دلاوران قلعه خورشید» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در 44 صفحه با شمارگان 2500 نسخه برای نوجوانان به چاپ رسیده است.

نظر شما