۵۰۰ ناشر متقاضی حضور در نهمین نمایشگاه یادیار مهربان شدند

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۷:۳۰:۴۴
کد خبر: ۷۷۲۰۹
۵۰۰ ناشر متقاضی حضور در نهمین نمایشگاه یادیار مهربان شدند
با پایان یافتن مهلت ارسال كتاب به دبیرخانه نهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، كارشناسی آثار رسیده آغاز شد.
به گزارش سرویس ادبیات برنا، دبیر نهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با بیان این مطلب اظهار كرد: با اتمام زمان دریافت كتاب از ناشران، كتاب‌های رسیده توسط كارشناسان وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بررسی خواهد شد.

امیر مسعود شهرام نیا از حضور حدود 500 ناشر در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: بیشترین آمار كتاب‌های ارسالی به دبیرخانه به حوزه ادبیات با 3600 عنوان كتاب اختصاص دارد و حوزه كودك با 3300 عنوان و دین با 1800 عنوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر عامل مؤسسه نشر شهر عنوان كرد: امسال برای نخستین بار ثبت‌نام ناشران برای شركت در نمایشگاه،‌به صورت اینترنتی انجام شد.

وی گفت: هدف از برگزاری نماشگاه یاد یار مهربان تجهیز كتابخانه‌های مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد، خوابگاه‌های دانشجویی و كتابخانه‌های عمومی شهر تهران به منظور افزایش سرانه مطالعه است. با برگزاری هشت دوره این نمایشگاه سرانه تعداد كتاب به ازای هر دانش‌آموز در مدارس تهران كه قبل از برگزاری این نمایشگاه كمتر از 3 بود به 9 كتاب رسیده كه این رقم در دنیا نزدیك به 100 كتاب است. موسسه نشر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ نهمین نمایشگاه یاد یار مهربان را همزمان با هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌كنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز