سلیمانی:

مجمع استادان زبان فارسی هم نشینی دو نسل از شاعران را در پی دارد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۶۳
مجمع استادان زبان فارسی هم نشینی دو نسل از شاعران را در پی دارد
رییس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: همنشینی دو نسل از شاعران و اندیشمندان زبان فارسی در کنار هم را از اتفاقات مهم و پر اهمیت مجمع استادان زبان فارسی است.
به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، نشست خبری هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی با حضور قهرمان سلیمانی رییس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و غلام وفایی دبیر این همایش صبح امروز دوشنبه 27 دی ماه در هتل لاله برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم قهرمان سلیمانی با اشاره به اینکه این اتفاق ادبی سابقه‌ای 12 ساله دارد، گفت: مجمع بین‌المللی استادان زبان فارسی تا به حال 6 دوره آن برگزار شده که یک دوره در تاجیکستان و 5 دوره بعدی آن ایران میزبان استادان زبان فارسی بوده است.

وی در ادامه به هدف برگزاری این مجمع اشاره کرد و گفت: ما در این نشست تلاش می‌کنیم امکان آشنایی و داد و ستد را بین استادان و دوستداران زبان فارسی برقرار کنیم و در این راستا تبادل اطلاعات و تجربه اساتید فارسی زبان بتواند به گسترش این زبان غنی کمک کند.

رییس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین تاکید کرد: مجمع بین‌المللی استادان زبان فارسی موجب می‌شود تا اساتید خارجی و دوستداران زبان فارسی در خارج از ایران با ظرفیت‌های این زبان کهن در ایران آشنا شوند.

سلیمانی همنشینی دو نسل از شاعران و اندیشمندان زبان فارسی در کنار هم را از دیگر اتفاقات مهم و پر اهمیت این همایش عنوان کرد و گفت: این اتفاق تجربه با اهمیت است که در کشورهای مختلف از جمله روسیه، انگلستان و فرانسه به آن توجه می شود چرا که توجه به زبان‌های ملی یکی از دغدغه‌های کشورها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جمع شدن اساتید از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ... که به زبان فارسی هم صحبت می‌کند خود نشان از گستردگی این زبان دارد، خاطر نشان کرد: همگون سازی زبان فارسی در کشورهای مختلف کار بسیار وسیع و جامعی است که در این همایش یک روزه قابل بررسی نیست.
نظر شما