این یادداشت ها از زندان های مخفی عراق آمده اند

به دختر ۱۴ ساله ام توصیه کردم˝پایی که جا ماند˝ را بخواند

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۲۰:۱۸:۱۲
کد خبر: ۹۱۷۱۲
به دختر ۱۴ ساله ام توصیه کردم˝پایی که جا ماند˝ را بخواند
كتاب ˝پایی كه جا ماند˝ یادداشت های سید ناصر حسینی پور با حضور جمعی از مسولان حوزه هنری و مدیران و مسولان استان كهگیلویه و بویر احمد در تالار مهر حوزه هنری رونمایی شد.


به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از بخش كتاب و ادبیات پایگاه خبری حوزه هنری، دكتر خاموشی –رییس سازمان تبلیغات اسلامی- در ابتدای این مراسم با بیان این كه همه باید برای انتشار خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تلاش كنند، گفت: این كتاب را باید به عنوان هدیه معنوی دانست و معتقدم همه باید برای انتشار این گونه آثار تلاش كنند.

خدا هر لحظه با ماست

خاموشی با بیان این كه پدر و مادر و برادران و سختی هایی كه ناصر حسینی پور در زندگی كشید در او تربیت بسیار زیبایی ساخت، خاطرنشان كرد: انسان ها باید در یك نهاد تربیتی متقی بار بیایند، آدم ها با هم تفاوت دارند و نظام تربیتی ست كه انسان ها را بار می آورد.
او ادامه داد: ما نمی توانیم در بستر بی دردی و راحتی، انسان های مجاهد بار بیاوریم و خانواده ها باید به این مساله دقت كنند، بخش دوم تربیت نیز تربیت دینی ست.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاكید بر این كه كتاب "پایی كه جا ماند" كتاب درسی تمام عیار برای ولایت مداری و دینداری در انقلاب اسلامی ست، گفت: باید انسان های معیار پرورش دهیم و قهرمان این كتاب انسان معیار است.
او گفت: حضرت امام(ره) بارها از كوخ نشین ها در برابر كاخ نشین ها دفاع می كرد، ورق به ورق كتاب به ما می فهماند كه باید به گونه ای حركت كنیم كه فرزندانمان این گونه باشند و مرزهای انسان تربیت یافته دینی را در كتاب می بینیم.
خاموشی گفت: حسینی پور رخدادهای روز ها وشب هایی را می نگارد كه در آن با دقت تاریخی وقایع بیان شده است و بر ماست كه عزت و كرامتی را كه از سوی این افراد به دست آمده حفظ كنیم.
وی با اشاره به این كه در تمام كتاب یك اثر وجود دارد ، گفت: آن اثر این است كه خدا در تمام لحظات می گوید ما با شماییم. آثار ماندگار ما مانند این كتاب جنبه جهانی پیدا می كنند و مشخص است كه این حوزه تاثیر بین المللی نیز دارد.


دانش آموزی كه معلم شد

در ادامه مراسم ستار هدایت خواه ،نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی، با بیان این كه زمانی كه ناصر حسینی پور به جبهه رفت، در روستای محل سكونتش دانش آموز او بوده افزود: امروز ناصر حسینی ست كه معلم ما شده و كتابی كه او نوشته و حماسه ای كه آفریده است به همه ما درس آموخته است.
او گفت: آنچه در كتاب آمده بیان گر روح بلند و شخصیت الهی حسینی ست و اعتقادم این است كه تحول عظیمی كه در جان جوانان ما رخ داد تاثیر آفتاب ولایت بوده است و جز در سایه ولایت مداری كسی نمی تواند این رنج ها و شكنجه ها را تحمل كند.
نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع این حماسه عظیم نتیجه تحول عظیمی بوده است كه جوانان ما را كه قبل از انقلاب اسلامی در صف های كاباره ها بودند چنان متحول كرد كه در صف میدان مین ایستادند.
وی در پایان سخنانش از حوزه هنری و انتشارات سوره مهر به خاطر چاپ كتاب "پایی كه جا ماند" قدردانی كرد.

دوره های شكوه مند زندگی من

در این برنامه همچنین دكتر بهشتی، هم رزم و هم بند نویسنده كتاب و مدیر كل سابق شبكه العالم و از مدیران فعلی شبكه press tv كه در كتاب "پایی كه جا ماند" اسم او بارها آمده است، گفت: كتاب را خواندم و مرا به دوره هایی برد كه برایم شكوهمند بود، در آن دوران تصور می كردم اسارت باید بدترین چیزها باشد، اما بعدها متوجه شدم بهترین موقعیت های زندگی ام را در آن دوران داشته ام.
او با تاكید بر این كه مهم است انسان خالص باشد، افزود: اخلاص آقای حسینی شاید به خاطر سختی هایی بود كه در جبهه و جنگ تجربه كرده بود و در اسارت به اوج خود رسید.
بهشتی ادامه داد: برخی از فراز های كتاب برایم باورنكردنی بود كه ناصر حسینی چه طور می تواند این همه جزئیات را به یاد بیاورد و تصور می كنم اگر خدا نعمت یك پا را از او گرفته در عوض نعمت حافظه را به او داده است. به دختر 14 ساله ام توصیه كرده ام كتاب را بخواند تا با فرهنگ ایثار و آزادگی آشنا شود.چرا كه حسینی همان گونه كه در نوشته هایش صداقت را حفظ كرده، جوهر ایثار و آزادگی را نیز به خوبی بیان كرده است.

ادبیات بازداشتگاهی


مرتضی سرهنگی ،مدیر دفتر ادبیات و مطالعات مقاوت و پایداری حوزه هنری،گفت :كسی كه این كتاب را نوشته، برای اسارت و جنگ معنای عالی قائل است.پایی كه جاماند، دومین كتاب یادداشت های روزانه از اسارت است كه انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر می كند . نگارنده آن به جای آن كه در آن زمان به فكر پای مجروحش باشد به فكر نوشتن یادداشت های روزانه برای ماست.
سرهنگی زمان وقوع حوادث و اتفاقات تا نگارش آنها به صورت یادداشت را كوتاه دانست و گفت: اگر صبح اتفاقی رخ می داد ناصر حسینی شب آن را می نوشت و همین امر باعث شده كه روایت ها در گرماگرم ماجرا نوشته شوند و از احساس خاصی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: در دنیا گونه ای ادبی داریم به نام ادبیات بازداشتگاهی، اما این گونه یادداشت نویسی در دنیا بسیار كمیاب است و هم راوی و هم حادثه وضوح بیشتر ی در یادداشت های روزانه دارند.

حكایت مردان غریب

در ادامه مراسم ناصر حسینی پور با تشكر از حوزه هنری و كسانی كه در نگارش كتاب به او كمك كردند، گفت: این كتاب حكایت بر و بچه هایی ست كه مظلومانه یك حماسه بزرگ را رقم زدند.
وی با ذكر خاطراتی از جنگ تحمیلی و شهادت همرزمانش و شكنجه های نیروهای عراقی در دوران اسارت ، گفت: رزمندگان ما شرایط خاصی در جنگ داشتند و نگاه عراقی ها به ما نیز نگاه خاصی بود.
حسینی پور با تاكید بر این كه كتاب "پایی كه جا ماند" حكایت مردان غریبی ست كه توانسته اند معادلات دنیای غرب را به هم بزنند، اظهار كرد: اگر امریكایی ها و اروپایی ها به خاطر غنی سازی اورانیوم از این كشور حساب می برند، باید بدانیم كه آنها امروز همچنین به خاطر غنی سازی فرهنگ مقاومت و ایثار بیشتر از غنی سازی اورانیوم حساب می برند.
این نویسنده جانباز با تاكید بر این كه افتخار می كند پایش در پایتخت عراق جا مانده است، گفت: 8 سال با دشمن جنگیدیم اما یك وجب از خاك كشورمان را هم به آن ها ندادیم.
در پایان این مراسم كتاب "پایی كه جا ماند" با حضور حجت الاسلام شیرازی، ستار هدایت خواه –نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی-، حجت السلام بزرگواری و سید ناصر حسینی پور –نویسنده كتاب- رونمایی شد و سفر به كربلا به ناصر حسینی پور و خانواده اش تقدیم شد.
اجرای این برنامه را سعید بیابانكی –شاعر اصفهانی بر عهده داشت.
برنامه شب خاطره حوزه هنری، پنجشنبه 6 بهمن ماه ساعت 15 در تالار اندیشه حوزه هنری به خاطرات ناصر حسینی پور اختصاص دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز