تاکید صالح‌ علاء بر پرهیز از تقلید و تکرار در برنامه‌های تلویزیونی

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۲۰:۰۵:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۳۶۵
تاکید صالح‌ علاء بر پرهیز از تقلید و تکرار در برنامه‌های تلویزیونی
صالح علا گفت: کار در حوزه طنز بسیار دشوار و ژرف است به واقع طنز کار فرهیختگان است و باهوش‌ترین و علمی‌ترین شخصیت‌های گذشته ما دستی در طنز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمد صالح علا با اشاره به اینکه کار در حوزه طنز بسیار دشوار و ژرف است و همه فرهیختگان و دانشمندان طناز هستند، گفت: به واقع طنز کار فرهیختگان است و باهوش‌ترین و علمی‌ترین شخصیت‌های گذشته ما دستی در طنز داشته‌اند.


وی تکراری بودن را یکی از عوامل نامطلوب بودن طنزها دانست و گفت: در برنامه‌سازی به ویژه در حوزه طنز و شعر و ادب باید نوآوری داشت و از کارهای تکراری و بدون خلاقیت پرهیز کرد.


صالح علا در پاسخ به این سوال که صدا و سیما تا چه حد می تواند در معرفی بزرگان و پیشکسوتان شعر و ادب به نسل امروز موثر باشد؟ گفت: صدا و سیما نقش مهمی در معرفی مفاخر و بزرگان این سرزمین به نسل امروز به ویژه جوانان و نوجوانان دارد که باید تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام دهد، رسانه باید نیازهای مخاطبان خود را بشناسد و مطابق با نیازها، خواسته ها و سلیقه‌های آنان برنامه‌سازی کند.


این نویسنده با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه فرهنگی است، افزود: تاریخ گواه این واقعیت است که سرزمین ایران مفاخر بزرگی را در خود پرورش داده که مردم ما به این مفاخر و بزرگان می بالند و به آن افتخار می کنند پس رسانه صدا و سیما باید این مفاخر و اسطوره‌ها را به همگان معرفی کند تا هم نسل‌های آینده آنان را از یاد نبرند و هم جهانیان آن را بشناسند و با این اسطوره‌ها اشنا شوند.


وی با تاکید بر اینکه تقلید نشان بی هنری است، بیان کرد: کار در رسانه امری خطیر و دشوار است و صدا و سیما باید با تولید برنامه های نو، جذاب، خلاق و پرهیز از تقلید و تکرار زمینه لازم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ و ادب فارسی را فراهم کند.


صالح علا گفت: شبکه آموزش در سال‌های اخیر رشد کیفی خوبی داشته است و اصول زیبایی شناسی رسانه و نوآوری در آن به وضوح دیده می‌شود و می توان گفت از منظر فرهنگی این شبکه در سال‌های اخیر رشد داشته است.


وی درخصوص برنامه "خدا با من است " که در ساعات نزدیک به افطار پخش می‌شود، گفت: هرچند مدت زیادی از پخش این برنامه نگذشته است اما این برنامه از مقبولیت خاصی در میان مخاطبان برخوردار است اگرمدیران، کارشناسان را جدی بگیرند و برنامه‌سازان نیز در تولید برنامه نوآوری و خلاقیت داشته باشند، برنامه مورد قبول مخاطب قرار می‌گیرد.


صالح علا در پایان گفت: شبکه آموزش با برنامه‌های حوزه شعر و ادب تاکنون توانسته است گام موثری در برنامه سازی برداشته و امیدوارم با بررسی‌های بیشتر و برنامه ریزی در آینده شاهد برنامه های خوب و شایسته‌ای در این شبکه و دیگر شبکه های صداو سیما باشیم.

نظر شما