بازیگران سریال «امام علی(ع)» از خاطرات خود می گویند؛

عنایت الله بخشی:دیالوگی علیه مولا داشتم كه هرگز نمی توانستم آن را ادا كنم

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۴:۴۸:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۴۴۶
عنایت الله بخشی:دیالوگی علیه مولا داشتم كه هرگز نمی توانستم آن را ادا كنم
دو تن از بازیگران سریال«امام علی (ع)» از خاطرات نقش آفرینی در سریالی گفتند که بعد از گذشت سال ها هنوز می تواند مخاطب خود را جلب كند.

به گزارش خبرگزاری برنا،سریال امام علی (ع) یك اتفاق در عرصه آثار تاریخی تلویزیون و سینمای این مرز و بوم محسوب می شود كه تا پیش از آن رخ نداده بود. اثری ماندگار كه می تواند هنوز مخاطب خود را جلب كند. مجموعه ای كه ادبیات نگارش و بازی بازیگرانش  تا سال ها سرلوحه تاریخی سازان دیگر خواهد بود.بعد از گذشت سال ها از پخش این سریال بازیگرانش از نقش آفرینی خود و سختی کار با کارگردانی می گویند که با قلمش اثر ماندگاری را برای مخاطب خلق کرد.


انوشیروان ارجمند:ترفندهای نمایشی داود میرباقری از امتیازهای سریال بود

انوشیروان ارجمند بازیگر شخصیت اشعث كندی در سریال «امام علی (ع)» در خصوص حضورش در این سریال می گوید: به نظر من دلیل اینكه كاری چه در سینما، چه در تلویزیون یا روی صحنه تئاتر موفق و ماندگار می شود را باید در همدلی، صمیمیت و یكدلی و یكپارچگی همه عوامل جستجو كرد.

خیلی ها هستند كه دنبال مسائل مادی هستند و هر كاری را به خاطر مسائل اقتصادی انجام می دهند، اما تمام عوامل این پروژه از كارگردانان گرفته تا بازیگران، تصویر، طراحان صحنه و لباس و گریم و ... همه به دنبال یك اتفاق بودند تا یك حركت ماندگار در سریال سازی تاریخی این مملكت برجا بماند. ارادت تمام عوامل این پروژه به مولا علی (ع) باعث شد كه یكدل و صمیمی تنها به موفقیت كار فكر كنند و دوست داشتند كه در این اتفاق سهیم باشند.

ارجمند در خصوص شخصیتی كه در این سریال بازی كرده می گوید من نقش اشعث كندی را بازی كردم و فكر می كنم این سریال از آن دست آثاری بود كه كارگردانش با هوش و ذكاوت خاص بازیگران را به درستی برای نقش های اصلی كار انتخاب كرد. اگر دقت كرده باشید، تمام بازی ها در این سریال خوب و قابل باور بود و هرگز تماشاگر از كار فاصله نمی گرفت.


عنایت الله بخشی:دلیل ماندگاری این مجموعه قلم توانای آقای داود میرباقری بود

عنایت بخشی بازیگر نقش ابن ذهب در سریال «امام علی (ع)» در خصوص حضورش در این مجموعه تاریخی می گوید: «این شخصیت سركرده نهروانی ها بود و حضور در این كار هر لحظه اش خاطره است.

دلیل ماندگاری این مجموعه قبل از هر چیز قلم توانای آقای داود میرباقری بود كه همه به آن اذعان دارند و پس از آنها حس همكاری و همیاری عوامل بود كه با خلوص نیت در شرایط سخت آن مجموعه فعالیت می كردند.

سریال امام علی (ع) از آن جا كه با نام مولا (ع) مأنوس بود و مردم كشور ما با یك علاقه خاص و ارادت به ایشان سریال را دنبال می كردند، همیشه در اذهان باقی می ماند. اصلا نام مولا حال و هوای خاصی را به مردم ایران می بخشد.


بخشی در ادامه گفت: یادم می آید در سریال من دیالوگی علیه مولا داشتم كه هرگز نمی توانستم آن را ادا كنم. یك جورهایی هر طور با خودم كلنجار رفتم، نمی توانستم آن جمله را بگویم.

جمله این بود «ما به روی علی شمشیر خواهیم كشید». این مسئله را با داود میرباقری در میان گذاشتم. او مرا در آغوش كشید، دلداری ام داد و گفت چاره ای نیست تو بازیگری و باید این جمله را به نحوه احسن ادا كنی.

او افزود: ما سكانس های جنگ صفین را در تیر و مرداد ماه و در بدترین شرایط آب و هوای بندرعباس ضبط كردیم. اگرچه قرار بود آن سكانس را در زمستان كار كنیم، اما به دلیل اینكه سیل دكورها را تخریب كرد، مجبور شدیم در تابستان جنگ صفین را در بندرعباس و در آن آب و هوای شرجی كه در همه حال بالای ۵۰ درجه بود كار كنیم.

آب و هوای شرجی یك طرف، لباس های سنگین و گریم و كلاه خود و ... هم كه در بسیاری اوقات باعث می شد حتی نتوانیم نفس بكشیم از سوی دیگر، شرایطی را ایجاد كرده بود كه تنها نام و عشق علی (ع) قوت قلب بچه ها بود كه كار كنند و دم نزنند.


بخشی تصریح كرد: شاید باورتان نشود در همان شرایط من، داریوش ارجمند، بهزاد فراهانی و دیگر دوستان حتی در روزهایی كه كار نداشتیم هم سر صحنه حاضر می شدیم درخت و نخل می كاشتیم، بیل می زدیم، خیمه برپا می كردیم، كارهایی كه در مسؤولیت ما نبود را فقط به خاطر جلو افتادن كار انجام می دادیم.

یادم می آید وقتی كار تمام می شد و سوار ماشین می شدیم، برای بازگشتن نمی دانستیم باید شیشه ماشین را پایین بكشیم یا بالا، چون اگر شیشه را پایین می كشیدیم هرم گرما اذیت می كرد واگر نه، گرمای داخل ماشین غیرقابل تحمل می شد.

بخشی در پایان گفت: صمیمیت و دلسوزی عوامل آن سریال را من در كمتر كاری دیدم و همین مسئله را عامل موفقیت مجموعه می دانم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز