روایت داستان های کوتاه از «آنتوان چِخوف» در رادیو تهران

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۱۰۷
روایت داستان های کوتاه از «آنتوان چِخوف» در رادیو تهران
برنامه ˝کتاب شب˝ به مدت یک هفته هر شب از ساعت 23:30 داستان های کوتاه آنتوان چِخوف را از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا،برنامه "کتاب شب" هر هفته با انتخاب معروف ترین رمان های ایرانی و خارجی به مدت یک هفته از شبکه رادیویی تهران پخش می شود.

هر شب یک داستان کوتاه از آنتوان پاولوویچ چِخوف داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته روسی پخش می شود، او در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید، به طوری که او را مهم‌ترین داستان کوتاه‌نویس برمی‌شمارند و در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به جا گذاشته ‌است و وی را پس از شکسپیر بزرگترین نمایش نامه‌نویس می‌دانند. چخوف در چهل و چهار سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سل درگذشت.

او در داستان‌های‌اش به جای ارائه تغییر سعی می‌کند به نمایش زندگی بپردازد. در عین حال، در داستان‌های موفق او رویدادهای تراژیک جزئی از زندگی روزانه آدم‌های داستان او را تشکیل می‌دهند. تسلط چخوف به نمایشنامه باعث افزایش توانائی وی در خلق دیالوگهای زیبا و جذاب شده است.

محمود احمدی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، محسن حکیم معانی سردبیر، مجتبی گلستانی تنظیم رادیویی، سایر عواملی هستند که با این برنامه همکاری می کنند.

مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره 30000955 یا با مراجعه به نشانی الکترونیک radiotehran@irib.ir می‌توانند رمان‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز