داود نماینده در گفت و گو با برنا؛

دوبلورها موسیقیدانند / فیلم مادر ستاره ای درخشان در آسمان دوبله ایران است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۴۸۰
دوبلورها موسیقیدانند / فیلم مادر ستاره ای درخشان در آسمان دوبله ایران است
داود نماینده از پیشکسوتان عرصه دوبله در گفت و گویی از فراز و نشیب های هنری گفت که بیشترین شباهت را به اجرای یک سمفونی موسیقی دارد.

داود نماینده در گفت و گو با خبرنگار سرویس رادیو و تلویزیون خبرگزاری برنا گفت: پانزده شانزده هزار سریال، سینمایی و مستند دوبله کردم و تلاش کردم این اثار را بر آموزه های خودم اضافه کنم چون در دوبله نیاز است که لحظه به لحظه بیشتر بدانیم، آگاه تر به مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی، جغرافیایی و تقریبا با همه دانش ها و علوم مختلف آگاهی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: کار دوبله همیشه آموزش دانش های مختلف است و یک کار پرفراز و نشیب موسیقیایی است، یعنی کسی که کار دوبله انجام می دهد باید با کار موسیقیایی آشنایی داشته باشد. یک هنرمند باید به کارش ادای دین داشته باشد به طور مثال کسی که بخواهد بازیگری خوب شود باید در نقش خود غرق شود.مرحوم خسرو شکیبایی در سال های آخر عمرش بازی به حقش را می کرد و با وجود بیماریش جلوی دوربین می رفت و انگار نه انگار که بیمار است و وقتی به پشت دوربین بر می گشت باز بیمار بود این نهایت باور و عشق به هنر بازیگری بود. 

گوینده جنگ مرداب ها ادامه داد: از نمونه کارهای خوب دوبله در ایران فیلم «مادر» علی حاتمی است که بعد از گذشت سال ها هنوز هم مثل ستاره در آسمان دوبله ایران می درخشد، در این فیلم اکبر عبدی، محمدعلی کشاورز و جمشید هاشم پور هر سه این شخصیت ها را منوچهر اسماعیلی دوبله کرده و کسی باور نمی کند که یک نفر جای هر سه نقش صحبت کرده باشد و این نهایت هنر و تسلط در گویندگی بود.
 
وی درباره آخرین فعالیت خود در عرصه گویندگی گفت: آخرین کارم فیلم «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» است که راوی فیلم بودم. مستند جنگ مرداب ها و سیاره زمین کارهایی بود که بیشتر دوست داشتم. با حس برتر وارد جایگاه خاص خودم شدم و در کل کاری که دوست نداشته باشم انجام نمی دهم. کیفیت کار برایم مهم است و امکان دارد در یک سال 200 کار به من پیشنهاد شود اما ترجیح می دهم 50 کار را قبول کنم که ماندگار باشد و در ذهن مردم بماند.
 
نماینده در پایان اشاره کرد: در جامعه خبرنگار از خیلی جهات مظلوم واقع شده است و نباید دغدغه زندگی شخصی را داشته باشد و تمام فکرش متمرکز به کارش باشد. همیشه اهالی رسانه بودند که با دقت نظر و لطف خود همراه هنرمندان بودند مثلا چندی پیش یکی از همکاران شما به من گفت که مطبوعاتی ها به شما لقب «صدای ماندگار» را دادند و برای همین دلسوزی و تعهد شماست که همیشه از مسئولان خواستم که به اهالی رسانه و مطبوعات توجه ویژه ای داشته باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز