اختصاصی برنا/

آغاز ساخت دکورهای سریال امام علی (ع) در اطراف کاشان و اصفهان

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۰۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۶۷
آغاز ساخت دکورهای سریال امام علی (ع) در اطراف کاشان و اصفهان
کارگردان دومین سریال امام علی (ع) با عنوان ˝حکومت خورشید˝ از آخرین مراحل ساخت دکورهای این مجموعه در اطراف کاشان و اصفهان خبر داد.
امیرحسین عنایتی کارگردان "حکومت خورشید" دومین سریالی که پس از ساخته داود میرباقری به زندگی امیرالمونین علی (ع) می‌پردازد، درباره روند ساخت  این اثر به خبرنگار تلویزیون برنا گفت: با گذشت 2 سال از تحقیقات کار و به پایان رسیدن نگارش فیلمنامه توسط گروه نویسندگان، ساخت دکورهای مجموعه به شکل جدی در حال انجام است.

وی افزود: ساخت دکور لوکیشن‌های سریال در نطنز اصفهان تکمیل شده است و صحنه‌های مربوط به مورچه خورت نیز تا اواخر فروردین ساخته خواهند شد. اما دکورهای مربوط به کاشان به دلیل وضعیت آب و هوایی منطقه کمی دیرتر آماده می‌شوند.

عنایتی اظهار کرد: با اتمام تعطیلات نوروزی برای عقد قرارداد با شهرک سینمایی غزالی پیش قدم شده‌ایم و بخش‌هایی از کار را در لوکیشن سریال امام علی (ع) ساخته میرباقری به انجام خواهیم رساند.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران گفت: قرار بود بازیگران مجموعه تا 15 فروردین تکمیل شود که تعلل بازیگران در رد یا قبول حضور در این سریال باعث تاخیر در تکمیل فهرست آن‌ها شد.

وی افزود: برآورد ما برای مدت زمان فیلمبرداری هشت ماه تا یک سال است و برای اولین بار در ایران قرار است تصویربرداری را با دوربین S270I با فرمت HD کار کنیم.

عنایتی در پاسخ به این سؤال که آیا همچون سریال امام رضا(ع)، اندام و صدای حضرت در کار وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: امیرالمؤمنین را همچون شخصیت امام در سریال امام رضا(ع) نمایش خواهیم داد و به دنبال بازیگری هستیم که اندام مورد نظر را دارا باشد.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:‌ "حکومت خورشید" قصد دارد قطره‌ای از دریای بی‌کران حکمت و معرفت امیرمؤمنان علی (ع) را به تصویر بکشد. عدالتی که گرچه کوتاه نمایان شد، اما تمام گیتی را به بهشتی بی‌کران تبدیل کرده بود.

برخی از عوامل این مجموعه که در قالب 26 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته می‌شود، عبارتند از مجری طرح: مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی علوی، تهیه کننده: حسین مدحت، نویسنده و کارگردان: امیر حسین عنایتی، مدیر تولید: مجید و حمید مطهرزاده، طراح صحنه و لباس: هاشم شمس.
نظر شما