تاریخ دقیق بازگشت «فیتیله‌ای‌ها»مشخص شد/ فضاهای تخیلی و حذف مجری و كارتون در سری جدید

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۸۸۷
تاریخ دقیق بازگشت «فیتیله‌ای‌ها»مشخص شد/ فضاهای تخیلی و حذف مجری و كارتون در  سری جدید
کارگردان «فیتیله دو» معتقد است اکثرا آثار تلویزیونی از تنوع برخوردار نبوده و به تکرار رسیده‌اند اما در سری جدید از فیتیله تلاش شده مخاطب از پای تلویزیون تکان نخورد.
محمد مسلمی کارگردان مجموعه تازه «فیتیله دو» درباره سری جدید این برنامه به خبرنگار تلویزیون برنا گفت: در «فیتیله دو» رویکردی حرفه‌ای داریم و تمام ویژگی‌های یک برنامه حرفه‌ای از شعر، متن و عواملی که در حال کار هستند را در برنامه لحاظ کرده و به استانداردهای یک برنامه تلویزیونی که اکنون کمتر می‌بینیم رعایت شوند نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: این در حالی است که اکنون کمتر شاهد ایجاد تنوع در یک برنامه 90 دقیقه‌‌ای هستیم و آثار اکثرا به تکرار رسیده‌اند. ولی ما در «فیتیله 2» به مخاطب اجازه نخواهیم داد لحظه‌ای چشم از تلویزیون بردارد.



بازیگر و کارگردان مجموعه زنده فیتیله با بیان این مطلب که در چیدمان جدول پخش برنامه تنوع تصویری و موضوعی با هم لحاظ شده‌اند، اظهار کرد: حضور مجری و پخش کارتون از برنامه حذف شده است و با حضور تماشاگرانی که خانواده‌ها هستند، موضوعاتی مرتبط با خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را مطرح خواهیم کرد. مباحثی چون مشکلاتی که بچه‌ها با بزرگترها دارند که در طرح آن‌ها سعی کرده‌ایم از مناظر مختلفی نگاه کنیم و نشان دهیم همیشه کودکان اشتباه نمی‌کنند و گاهی رفتار غلط بزرگترها ناشی اتفاقات است.

مسلمی ادامه داد: سعی کرده‌ایم برنامه را به سمت دنیای بچه‌ها ببریم و آن را سرشار از تصویر و خلاقیت کنیم. به شکلی که وقتی جعبه جادویی با فیتیله به خانه‌ها می‌آید افراد حس کنند کتابی می‌خوانند که تخیلات و فضاهای دوست داشتنی‌شان در آن موجود است.

وی با انتقاد نسبت به برنامه‌هایی که کودکان صرفا در آن جیغ می‌زنند و مدام باید با صدای بلند حرف‌های مجری را تکرار و تاکید کنند، یادآور شد: در «فیتیله2» قرار نیست بچه‌ها مدام نصیحت بشنوند و حتی تصور می‌کنم با نگاه و رویکرد خاصی که در این برنامه وجود دارد، می‌تواند به عنوان الگو در دیگر کشورها پخش شود.



این کارگردان درباره بخش‌های تولیدی برنامه بیان کرد: ضبط تعدادی از کلیپ‌های مذهبی برنامه را برای نزدیکی به فضا در کربلا انجام داده‌ایم و در انتخاب شعرهایی که قبلا نیز در برنامه خوانده می‌شد، این بار با توجه به موضوع هر برنامه، لوکیشن و فضاهای تخیلی را انتخاب کرده‌ایم.

مسلمی با اشاره به تلاش «فیتیله 2» در شکستن رودربایستی بین اعضای خانواده که به عدم ارتباط میان فرزندان و والدین منجر می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم خانواده‌ها را به بازی با بچه‌ها و صحبت کردن با آن‌ها وادار کنیم و در این زمینه ساختار شکنی داشته و افراد با هر شغل را در یک طیف قرار دهیم.

وی ادامه داد: افراد باید شغل و موقعیت خود را فراموش کنند و در برنامه‌ای که تلاش دارد کانون خانواده را گرم‌تر کرده و حس اعتماد و گفت‌وگو را افزایش دهد، با بچه‌ها همراه باشند.

مسلمی همچنین درباره زمان پخش برنامه اظهار کرد: «فیتیله 2» به صورت هفتگی جمعه‌ها ساعت 21 تا 22:30 به روی آنتن شبکه دوم می‌رود و با تغییر ساعت اذان برنامه به تدریج از 20:30 آغاز خواهد شد.
نظر شما