صلای فجر انقلاب در رادیو طنین انداز می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۲۱:۵۱:۰۰
کد خبر: ۸۳۳۶
صلای فجر انقلاب در رادیو طنین انداز می‌شود
رادیو با اختصاص 32397 دقیقه برنامه برگزیده در ایام الله دهه فجر، یادآور فجر 57 می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، 14 شبکه رادیویی با اختصاص مدت زمان 32397 دقیقه برنامه ایام حماسه دهه فجر را گرامی می‌دارند.

رادیو فرهنگ
شبکه رادیویی فرهنگ با 13 برنامه و اختصاص مدت زمان 4815 دقیقه به تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و برجسته سازی آنها، تعمیق شناخت و اعتقاد مخاطبان شبکه نسبت به ارزش ها و مبانی فرهنگی انقلاب اسلامی،‌ تبیین نقش و تأثیر فرهیختگان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین روشنگری کارکردهای ناتوی فرهنگی برای مقابله با انقلاب اسلامی می پردازد.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی فرهنگ عبارتنداز‌ روزنگار انقلاب،‌ انقلاب وهنر ایرانی،‌ ریشه ها واندیشه ها،‌ شب قصه،‌ فرهنگ و جامعه،‌ سازهایی که برای وطن کوک شد‌،‌ هزار و یک شب، کندو کاو،‌ بوطیقا،‌ هفت کوچه،‌ در این شب آهسته،‌ بامداد فرهنگی،‌ هفت اقلیم.

رادیو ایران
شبکه رادیویی ایران با 9 عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 2668 دقیقه به تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف،‌ تبیین و تشریح نقش راهبردی و محوری روحانیت و رهبری دینی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ،‌توجه به پروژه های بزرگ ملی از جمله انرژی هسته ای،‌ فن آوری های نوین،‌ صنایع دفاعی، مخابرات و ... با تأکید بر نتایج مطلوب آنها نظیر اقتدار،‌ انسجام ملی ،‌ امنیت و هویت ملی می پردازد.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی ایران عبارتنداز ویژه گروه خانواده، راهپیمایی 22 بهمن،‌ نقش اول (‌ویژه فیلم فجر)،‌ فجر در آینه فرهنگ، گفتگوی فجر، به سوی قله، ویژه گروه دانش.

رادیو جوان
شبکه رادیویی جوان با طراحی و تولید 17 عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 4545 دقیقه به تبیین اهداف فوق در ایام ا... دهه فجر می پردازد:‌ تعمیق شناخت جوان نسبت به اندیشه ها و شخصیت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ ترسیم و تبیین افق آینده نظام و انقلاب اسلامی به منظور امید آفرینی در جوانان ، دانش آموزان و دانشگاهیان و نقش آنان در پیروزی و تداوم انقلاب

عناوین برنامه های شبکه رادیویی جوان برای ایام الله دهه فجر عبارتنداز جوان ایرانی سلام،‌ صبح دانش،‌ جوونی دربست،‌ آبی تر از سپید،‌ مثلث،‌ پلاسما،‌ کافه رادیو،‌ قضاوت با شما، کلاس جوونی، ایستگاه ورزش،‌ و اما امشب، چهارباغ،‌ ساعت شنی،‌ یک سوال علمی،‌ بین خودمون باشه، مثلث(جامعه)،‌ باشگاه تعطیلات.

رادیو گفت‌وگو
شبکه رادیویی گفتگو با پنج عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 1835 دقیقه به تبیین اهداف فوق در ایام الله دهه فجر می پردازد: تقویت و ارتقای باور عمومی نسبت به اصالت، پایگاه مردمی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ،‌ تحکیم اقتدار و امنیت کشور، مقایسه وضعیت فعلی و دوران طاغوت در محورها وموضوعاتی که بار معنایی و ارزشی دارند از جمله میزان رشد تحصیلات در کشور در مقایسه با دوران گذشته و توجه دین و انقلاب به علم آموزی،‌ آزاد اندیشی،‌محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی، توجه ویژه به
روز بیستم بهمن ماه با عنوان انقلاب اسلامی ، ‌مردم سالاری دینی،‌ محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی گفتگو در ایام الله دهه فجر عبارتند از ‌میان برنامه ،‌ پیدا و پنهان،‌ گفتگوی روز،‌ ویژه جشنواره فیلم فجر،‌ گفتگوی ویژه دهه فجر.

رادیو ورزش
شبکه رادیویی ورزش با 14 عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 3719 دقیقه در ایام الله دهه فجر به دستاوردهای سی و دو ساله ورزش ایران در عرصه های گوناگون خواهد پرداخت.

از اهداف برنامه های شبکه رادیویی ورزش در این ایام می توان به محورهای
فوق اشاره کرد:‌ ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی جامعه برای دستیابی به جامعه ای با نشاط،‌با موضوعاتی مانند موفقیت های ورزش ایران،‌ عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فراهم کردن امکانات و تسهیلات برای ورزش بانوان و شرکت آنان در عرصه های بین المللی ورزشی.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی ورزش عبارتند از‌ صبح و ورزش،‌جهان ورزش،‌ (زن،‌ورزش،‌خانواده) ،‌ بانوان با ورزش،‌یک مصاحبه یک سرود،‌ دستاورد،‌یاد ایام،‌ لحظه های افتخار،‌پنجره ای رو به بهشت، ‌صدای ورزش،‌مسابقه شبانه،‌صبح پیروزی، ورزش و نوجوانان، پخش و پشتیبانی.

رادیو تهران
شبکه رادیویی تهران با اختصاص مدت زمان 2940 دقیقه پخش زنده و در قالب سه ویژه برنامه به طرح ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف،‌ تبیین و نقش و تأثیر اقشار مختلف در پیروزی انقلاب و همچنین پخش مستقیم راهپیمایی و گزارش های مردمی در روز 22 بهمن خوهد پرداخت.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی تهران عبارتند از ویژه برنامه 22 بهمن،‌ از رنج تا گنج، طلوع آفتاب

رادیو معارف و کانال ندای اسلام
رادیو معارف و کانال ندای اسلام با ده عنوان برنامه و اختصاص2700 دقیقه به پخش برنامه در ایام الله دهه فجر می پردازد.

اهداف و برنامه های رادیو معارف عبارتند از: تبیین و تشریح نقش راهبردی و محوری روحانیت و رهبری دینی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی،‌ تعمیق شناخت و اعتقاد شنودگان به ارزش ها ومبانی فکری حکومت دینی و تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.

رویکرد اصلی کانال ندای اسلام نیز در این ایام عبارت است از تبیین نقش اسلام ناب محمدی (ص) و گسترش نهضت های آزادی خواه و استکبار ستیز در میان سایر ملت ها با تکیه بر اندیشه های امام خمینی (ره)

عناوین برنامه های رادیو معارف عبارتنداز طلوع، نگاه دوباره،‌ آن روزها، بوی بهشت مسیر،‌شکرانه

عناوین برنامه های کانال ندای اسلام نیز عبارتنداز بیانات مقام معظم رهبری، چشمه حقیقت،‌ زندگی امام خمینی (ره )‌،‌روی خط

رادیو تجارت
رادیو تخصصی تجارت با 4 عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 1415 دقیقه در
ایام الله دهه فجر پخش برنامه دارد.
موضوعاتی که رادیو تجارت در این برنامه ها به آنها خواهد پرداخت عبارتند از دستاوردهای اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،‌ عملکرد وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی کشور در 32 سال گذشته و نقش انقلاب اسلامی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و توسعه.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی تجارت عبارتند از:‌ مجله بامدادی، مثلث،‌ فراسو، نبض

رادیو قرآن
رادیو قرآن با چهار عنوان برنامه و در مجموع مدت زمان 775 دقیقه به پخش برنامه در این ایام خواهد پرداخت که از مهم ترین اهداف رادیو قرآن در این ایام می توان به تشریح استقرار ارزش ها و آرمان های نظام مبتنی بر اندیشه های امام خمینی (ره)‌ و تبیین دستاوردهای قرآنی انقلاب و تعمیق شناخت شنودگان این رادیو نسبت به ارزش ها ومبانی فکری حکومت دینی اشاره کرد.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی قرآن عبارتند از‌ اندیشه های حضرت امام (ره) ،‌ دستاوردهای قرآنی انقلاب، مبانی تفسیری امام (ره) ، ویژه راهپیمایی 22 بهمن

رادیو سلامت
رادیو سلامت در قالب شش برنامه و اختصاص مدت زمان 1630 دقیقه به پخش
برنامه در ایام الله دهه فجر خواهد پرداخت.

از جمله موضوعاتی که رادیو سلامت در این شش برنامه به آنها خواهد پرداخت می توان به موارد فوق اشاره کرد: ‌تمرکز بر طرح تبیین پیشرفت های حوزه سلامت و نتایج مطلوب آن،‌ تشریح نقش موثر جامعه پزشکی کشور در پیروزی انقلاب و تاکید بر افزایش مشارکت فعالان حوزه سلامت و بهداشت نخبگان این عرصه در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی.

عناوین برنامه های رادیو سلامت عبارتند از‌ عصر شکوفایی،‌ جامعه سالم،‌بر ساحل سلامت،‌ پیام امروز،‌حصور، ‌حماسه.

رادیو پیام
رادیو پیام دستاوردهای انقلاب را با بهره گیری از مضامین نو و خلاقانه در قالب قطعات کوتاه به مخاطبان ارائه می دهد.

برجسته سازی جلوه های حضور و مشارکت آحاد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و قرائت بخش های کوتاهی از کتب و مقلات ارزشمند درباره انقلاب و نحوه پیروزی آن برای استفاده مخاطبان در خلال بخش های خبری و موسیقیایی از جمله مواردی است که در این شبکه به آنها پرداخته می شود.

عناوین برنامه های رادیو پیام عبارتند از‌ اندیشه های حضرت امام (ره)،‌ دستاوردهای قرانی انقلاب، مبانی تفسیری امام (ره)، ویژه راهپیمایی 22 بهمن.

رادیو البرز
رادیو البرز با 9 عنوان برنامه و اختصاص مدت زمان 3210 دقیقه در ایام الله دهه فجر پخش برنامه دارد.

موضوعاتی که در این برنامه ها به آنها پرداخته خواهد شد عبارتنداز بررسی عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی ،‌تعمیق باورهای دینی – ملی در آفرینش وقایع مهم تاریخی ،‌ وقایع دوران پیروزی انقلاب اسلامی در کرج و چگونگی پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی.

عناوین برنامه های رادیو البرز عبارتند از: ژله ،‌شهر من سلام،‌ صبح امروز،‌ایران اسلامی سلام،‌تولید یک انقلاب، ‌ویژه برنامه پیروزی،‌انقلاب اسلامی، سین و جیم،‌ویژه برنامه های دهه فجر،‌ ساعت ماه

شبکه صدای آشنا
شبکه رادیویی صدا یآشنا با 5 عنوان برنامه در کانال اروپا و اختصاص مدت زمان 855 دقیقه پخش برنامه خواهد داشت.

از اهداف پخش برنامه های این شبکه می توان به محورهای فوق اشاره کرد:‌ برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات و روشنگری همه جانبه از وقایع و رخدادهای داخلی و خارجی و مقابله اثربخش با تبلیغات مخرب رسانه های بیگانه به منظور ارتقاء‌ و تحکیم گرایش ایرانیان به هویت ایرانی – اسلامی و جلوگیری از هرگونه انقطاع فرهنگی و دینی.

عناوین برنامه های شبکه رادیویی صدای آشنا عبارتند از: حرکت به سوی نور ، افتخار ایرانی،‌ تولد یک پرواز،‌ بر مدار بیداری،‌ طلوع فجر که این برنامه ها در کانال های آمریکا و آسیا تکرار خواهند شد.

اداره کل نغمات آئینی و رادیو نوا
اداره کل نغمات آئینی و رادیو نوا با محوریت دین ،‌اهلاق ،‌امید و آگاهی در برنامه های خود به منظور تولید ، ‌تامین و پخش آثار موسیقیایی فاخر مذهبی ،‌معنا گرا و اخلاق محور در دهه مبارک فجر ،‌در واحد تولید با ساخت دو قطعه هم خوانی تلفیقی به مدت 60 و تولید سه قطعه در واحد تأمین به مدت 90 دقیقه و پخش برنامه به مدت 240 دقیقه با ساختار آواز و ابتهال و تواشیح در مجموع با 540 دقیقه برنامه به این مناسبت می پردازد.

عناوین برنامه های اداره کل نغمات آئینی برای ایام الله دهه فجر عبارتند از پیروزی انقلاب اسلامی ،‌ ویژه دهه فجر، دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز