در مراسم رونمای از آلبوم‌های تصویری اركستر سمفونیک تهران عنوان شد؛

اثر تازه‌ای از شهرداد روحانی در راه است

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۹:۲۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۳۷۵
اثر تازه‌ای از شهرداد روحانی در راه است
ترابی، مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت: اثر دیگری به رهبری روحانی در نیمه اول سال منتشر خواهد شد که شامل موسیقی فیلم‌هایی است ارکستر سمفونیک تهران اجرا کرده است.


به گزارش خبرگزاری برنا، آلبوم‌های تصویری «شهرزاد» و«پرنده آتشین» كاری از اركستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی امروز در نمایشگاه كتاب رونمایی شد.
 
در این مراسم كه با حضور علی ترابی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، فرشید حفظی‌فرد نوازنده ابوا اركستر، محمدحسین پورمعین نوازنده كلارینت اركستر، مجید اسماعیلی نوازنده ویلنسل اركستر و تنی چند از هنر دوستان در غرفه انجمن موسیقی ایران درنمایشگاه كتاب برگزار شد.
 
ابتدا از دو اثر تصویری اركستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی رونمایی و سپس پورمعین نوازنده كلارینت اركستر سمفونیک پیام شهرداد روحانی را كه همزمان برای انتشار این آثار در اختیار انجمن موسیقی ارسال كرده بود، قرائت كرد.
 
روحانی در این پیام آورده بود: خبر انتشار دو DVD اركستر سمفونیک تهران بسیار بنده را خوشحال كرد. انجمن موسیقی با انتشار این دو اثر قدم بزرگى در راه ترویج هنر والای موسیقی در جامعه برداشته است و این اقدام باعث خواهد شد كه نه تنها ایرانیان عزیز بلكه افرادى از كشورهاى مختلف جهان شناخت بهترى از فعالیت‌هاى فرهنگى و هنرى كشور ما داشته باشند و من این اقدام انجمن موسیقى را به فال نیک می‌گیرم و آرزوى سالى پر كار و پر بار براى مسئولان محترم دارم.

روابط عمومی انجمن موسیقی ایران در این خبر افزود:سپس فرشید حفظی‌فرد، نوازنده ابوا اركستر سمفونیک تهران درباره انتشار این دو اثر گفت: این كنسرت سال 89 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اجرا شد كه در این راستا یك ماه با شهرداد روحانی تمرین كردیم. اركستر سمفونیك در این اجرا قطعات بزرگی را اجرا كرد كه اجرای آنها كار هر كسی نیست و شاید در خاورمیانه اركستری را نداشته باشیم كه بتواند با این كیفیت این قطعات را اجرا كند.

پورمعین نوازنده كلارینت اركستر سمفونیک نیز گفت: یكی از قطعات سخت ما در این كنسرت «پرنده آتشین » بود چرا كه از نظر ریتم و تكنیک قطعه دشواری بود.قطعه «شهرزاد» نیز جزء قطعات كلاسیك و شرقی است كه توسط اركستر سمفونیك به خوبی اجرا شد.
 
در ادامه این مراسم علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز ضمن تقدیر از زحمات بابک رضایی مدیرعامل سابق انجمن موسیقی ایران گفت: ایشان در زمان مدیریت خود در انجمن موسیقی برای تصویر برداری این كنسرت‌ها اقدامات زیادی را انجام داده‌اند.

وی افزود: به دنبال انتشار دو اثر «پرنده آتشین» و «شهرزاد» ، اثر دیگری از اركستر سمفونیک تهران به رهبری روحانی نیز در نیمه اول سال منتشر خواهد شد.

ترابی ادامه داد: این اثر شامل موسیقی فیلم‌هایی است كه در قالب یک اجرا توسط اركستر سمفونیک تهران در ایران اجرا شده است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران افزود: در كنار این اثر، تلاش داریم دو آلبوم تصویری از اركستر ملی ایران همچون «شب دهم» و «عاشقانه‌ها»( آثار علی تجویدی)، را در صورت انجام مراحل قانونی نیز منتشر كنیم.

در پایان مراسم رونمایی از دو اثر اركستر سمفونیک تهران ، نوازندگان اركستر عكس‌های اجرای اركستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی را برای مخاطبان امضا كردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز