سرپرست گروه نیلپر :

آثار «وسک» را برای اولین بار در ایران اجرا می‌کنیم

۱۳۹۲/۰۶/۱۲ - ۱۶:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۷۹۵۸
آثار «وسک» را برای اولین بار در ایران اجرا می‌کنیم
نوید گوهری گفت: برخی از آثار پطریس وسک آهنگساز معاصر لتوانیایی را در کنسرتی با عنوان ˝شب وسک˝ برای اولین بار به روی صحنه می بریم.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، نوید گوهری، سرپرست گروه نیلپر گفت : پطریس وسک از آهنگسازان معاصر و اهل لتوانی است که آثارش جایگاه ویژه ای برای ارکستر زهی دارد و به لحاظ معنایی در رابطه با انسان معاصر و مسئله زندگی و مرگ حرف می‌زند که به نظر می رسد همین مسئله می تواند دغدغه ما باشد.

وی مهمترین اتفاق کنسرت «شب وسک» را جدید بودن آن دانست و گفت: بزرگترین و مهمترین اتفاق کنسرت مردادماه این است که نه تنها در ایران برای اولین بار اجرا می شود بلکه در سراسر جهان هم کمتر اجرا شده و جدید است.

گوهری ادامه داد: ارکستر نیلپر با وسک در ارتباط بود و از ایشان برای حضور در کنسرت دعوت شد اما به دلیل برنامه هایشان نتوانستند حضور پیدا کنند.

این هنرمند با اشاره به اینکه سال 87 آخرین اجرای گروه نیلپر تقدیم علاقمندان شد، اظهار داشت: سال 87 با اجرای آثار موسیقی فیلم با همکاری خانه سینما آخرین اجرای گروه نیلپر بود و در طول این سه سال مجموعه نیلپر با همکاری اساتید دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و انجمن زبان شناسی ایران اقدام به تشکیل گروه پژوهشی نیلپر با هدف آشنایی با موسیقی ایران باستان کرد که نتایج آن نهایتا در طول یک سال آینده به صورت مکتوب و با اجرای کنسرت منتشر می شود.

گفتنی است کنسرت گروه نیلپر 30 و 31 مرداد ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می شود و فروش بلیط این کنسرت از طریق سایت سی گذر صورت می‌گیرد.

نظر شما